Kadangi vis daugiau ir daugiau žmonių leidžia savo dienas socialiniuose tinkluose, o didžioji dalis – Facebook tinkle, verslas ir jo strategijos turi būti adaptuotos Facebook aplinkai. Aišku, jei verslas nori uždirbti pinigų ir būti matomais.
Akivaizdu, kad sėkmingai reklamuoti savo verslą Facebook neužteks išmanyti tradicinio marketingo. Reikia suprasti kokias galimybes siūlo ši platforma ir jas išnaudoti. Rengiant savo Facebook marketingo planą kiekvienas verslas turi atsižvelgti į Facebook platformos niuansus ir jame pateikiama turinį.
Facebook reklamos administravimo paslaugos →
Kas yra Facebook reklama?
Tai gi, pirmiausiai apsibrėžkime ką reiškia žodis “reklama”. Reklamos objektas yra informacija. Tai tokia informacija, kuria siekiama paveikti potencialius klientus, tam tikrą tikslinę grupę atlikti veiksmus, kuriais jie perka produktą ar paslaugą. Reklama sukuria poreikį. Reklama gali būti susijusi su materialine nauda – pardavimais. Bet tai taip pat gali būti susijusi su užsitikrinimu vartojimo jų prekių ar paslaugų ateityje, didinant savo prekės ženklo žinomumą.
Facebook reklama ir kitų socialinių tinklų reklama pagrinde skirta didinti prekės ženklo žinomumui. Tai platforma, kurioje verslai gali palaikyti abipusį bendravimą su savo esamu vartotoju ar potencialiu klientu. Tai puiki nemokama platforma naujiems verslams įeiti į rinką – prisistatyti bendruomenei ir įtraukti juos į dialogą.
Internetinė svetainė – tai vienpusis ir saugesnis verslams internetinis šaltinis / reklama, nes joje pateikiama informacija yra vienpusė. Iš verslo vartotojui. Tuo tarpu Facebook verslo profilis – tai forumas, kuriame verslas komunikuoja apie save klientui, o klientas gali atsakyti tuo pačiu verslui.
Facebook’e savo verslą galima reklamuoti “nemokamai” ir mokamai. Nemokamai kabutėse, nes tam teks skirti laiko ir pastangų, kad patraukti klientų dėmesį ir tą dėmesį išlaikyti.
Nemokama Facebook reklama
Pirmoji nemokama Facebook reklamos forma yra paties Facebook verslo puslapio sukūrimas. Sukūrus Facebook profilį svarbu jį teisingai ir pilnai užpildyti. Kuo daugiau informacijos apie verslą bus pateikta, tuo patikimesnis verslas atrodys.
Kodėl iš viso reikia turėti Facebook profilį? Daugelis žmonių paslaugų ir prekių ne tik ieško “Google”, bet ir Facebook platformoje. Jei verslo ten nebus – didelė dalis vartotojų to verslo neras.
Kai susikūriamas Facebook profilis ir jis užpildomas, svarbu skelbti įrašus (Post) ir istorijas (Stories). Tai vienas iš paprasčiausių būdų palaikyti auditorijos dėmesį ir susirinkti sekėjus. Ypač, jei pateikta informacija žmones domina ir yra jiems naudinga.
Priklausomai nuo verslo tipo, Facebook’e yra daug įvairių pakraipų ir tematikų grupių ir bendruomenių, kuriose galima skelbti nemokamai savo įrašus, blog’ų įrašus ar dalintis savo organizuojamais mokymais, renginiais ar nuomonėmis. Būtina sąlyga vykdant tokią nemokamą reklamą – išlaikyti balansą tarp naudos davimo bendruomenės nariams ir reklamos. Tai labai subtilus menas.
Facebook verslo puslapyje galima susikurti įrašą apie renginį / mokymus, kuris bus rodomas specialioje zonoje kur rodomi visi renginiai. Tai puikus būdas verslui susirinkti papildomus klientus, kurie specialiai ateina į tą skiltį ieškodami renginių.
Facebook profilyje yra tokia galimybė susirinkti daugiau sekėjų, pakviečiant mėgti puslapį visus tuos, kurie paspaudė “Like” ant paskelbtų įrašų ar event’ų.
Aišku, reikia turėti omenyje, kad Facebook yra pelno siekianti organizacija, kuri turi įsidiegusi tam tikrus ribojančius algoritmus, kurie verslo įrašų nerodo net visiems puslapį sekantiems gerbėjams. Tokiu būdu Facebook skatina pirkti mokamą reklamą, kurios dėka iškeltų konkretų turinį aukščiau konkurentų.
Mokama Facebook reklama
Mokama reklama galima pasiekti Facebook’e visai nemažai – už keletą eurų per dieną verslo turinį gali pamatyti keletas tūkstančių potencialių klientų. Jei verslas parduoda prekes ir paslaugas konkrečiai tikslinei grupei, galima Facebook verslo paskyroje užsakant reklamą pasirinkti savo tikslinės grupės ribas (pagal lytį, metus, gyvenamąją vietovę).
Facebook mokama reklama galima ne tik reklamuoti įrašus, bet ir reklamuoti savo organizuojamus renginius, savo Facebook profilį, savo internetinę svetainę. Be abejo, reklamuojamas turinys turi būti akiai patrauklus ir sukelti žmonės norą paspausti ant turinio.
Facebook suteikia galimybių verslui daugiau bendrauti su potencialiais klientais, nes mokamuose įrašuose galima pasirinkti kokį mygtuką rodyti. Galima ant reklamų uždėti “Parašyk žinutę” , “Paskambink” mygtukus.
Sėkmingas Facebook marketingas: 7 patarimai būti matomiems
Šie 7 patarimai bus naudingi tiek tiems, kurie naudoja tiek nemokamą Facebook reklamą, tiek mokamą.
Nenaudokite Facebook agresyviam pardavimui
Facebook – daugeliui vartotojų yra pramogų ir laisvalaikio praleidimo erdvė, bendravimo su draugais ir bendraminčiais terpė. Kaip daugeliui nepatinka į namus ateinantys pardavėjai, taip ir įkyriai savo prekes ar paslaugas brukantys verslai Facebook pokalbiuose.
Verslas, norėdamas “prisijaukinti” savo klientą, turi prisijungti prie grupėse, bendruomenėse vykstančių pokalbių ir tapti “vienu iš jų”. Akį rėžiantys šūkiai, pakartotiniai skelbimai apie produktą ir paslaugą, kainų pateikimas su tuo nesusijusiuose pokalbiuose. Tai gali kainuoti ne tik ignoravimą, neigiamus komentarus, bet ir pašalinimą iš grupių, ar net vartotojų pasipiktinimą, kurį jie gali išreikšti pažymėdami, kad turinys yra netinkamas.
Turėkite aiškų tikslą ir strategiją
Turite apsibrėžti Facebook naudojimo tikslą ir strategiją. Jeigu siekiate padidinti savo Facebook generuojamus pardavimus, tarkim 20 procentų, reklamos strategija galėtų būti skatinti vartoti jūsų produkciją ir skelbti vartotojams nuotraukas jūsų puslapyje su produktu ar kiekvieną savaitę skelbti geriausią klientą ir jį apdovanoti. Kai nustatomas tikslas ir strategija, galima įvertinti jų sėkmę, o ne tiesiog plaukti pasroviui.
Verslas turi kalbėti žmogiškai
Niekam nepatinka šabloniniai atsakymai ir bendravimas. Verslo paskyros valdytojas turi bendrauti su Facebook vartotojais žmogiškai ir “simpatiškai”. Svarbu suteikti paskyros administratoriui teises bendrauti paprasta kalba, o ne oficialiai.
Skelbkite post’us reguliariai
Rekomenduojama per savaitę skelbti 2 ar 3 įrašus, bet svarbiausia, kad tai būtų įdomus turinys.
Skatinkite žmones komentuoti ir atsakykite į jų klausimus greitai
Raginkite vartotojus atsakinėti, diskutuoti po jūsų įrašais. Įrašuose užduokite klausimus, paklauskite nuomonės, paprašykite žymėti draugus komentaruose ir panašiai. Į pranešimus rekomenduojama atsakyti greitai, bet delsti ne ilgiau kaip 24 valandas.
Įtraukite vartotojus unikaliomis nuotraukomis ir vaizdo įrašais
Nors Facebook pritaikytas ilgiems “post’ams” rašyti, tačiau yra pastebėta, kad įrašai be nuotraukų ar kitokių vizualų sulaukia daug mažiau dėmesio, nei įrašai su vizualia medžiaga. Žmones įtraukia interaktyvi informacija, žaidimai, apklausos, nuolaidos ir be abejo dovanos.
Puoselėkite savo santykius
Kantriai kurkite savo Facebook verslo paskyrą, nuoširdžiai bendraukite ir dalinkites naudingu turiniu. Facebook paskyra turėtų būti skirta daugiau “užsiauginti” lojalų klientą, padidinti savo prekės ženklo matomumą, bet ne tiesioginiams pardavimams.
Reklamuokite savo Facebook paskyrą
Facebook paskyros ir kitose socialiniuose tinkluose, savo svetainėje. Nurodykite duomenis apie ją, visur kur pateikiate savo verslo duomenis.
—
Kokią Facebook reklamą pasirinkti – nemokamą ar mokamą yra kiekvieno verslo sprendimas. Tačiau, jei kyla abejonių, jog verslas bus nepajėgus Facebook’e išlaikyti savo sekėjų dėmesį, visada galima bendradarbiauti su Facebook profilio administravimu užsiimančiomis įmonėmis, kurios padės išnaudoti šią socialinę platformą verslo tikslams pasiekti.
Facebook reklamos administravimo paslaugos →