marketinginis pozicionavimas

Pozicionavimas – rinkodaros strategija, kurį sustiprina verslo unikalumą ir eliminuoja konkurentus. Pozicionavimo platformos tikslas yra įtakoti vartotojų sprendimą pasirinkti jūsų prekės ženklą ar paslaugą.

Duomenimis paremtos SEO paslaugos →

Marketinginis pozicionavimas

Marketinginis pozicionavimas yra konkurencinio pranašumo kūrimas, kuris leidžia unikaliai pozicionuoti savo  įmonę, prekės ženklą, ar paslaugą ir depozicionuotis (atsiskirti) nuo konkurentų.

Paprastais žodžiais, marketinginis pozicionavimas (toliau – pozicionavimas) tai yra gebėjimas įtakoti vartotojų sprendimą jūsų prekės ženklo naudai, formuojant jų požiūrį į jūsų ir jūsų konkurentų produktą arba paslaugą.

Pozicionavimas atsispindi visuose rinkodaros srityse, įskaitant svetainės turinį, SEO, mokamą reklamą, socialinius tinklus ir kitus komunikacijos kanalus.

Tinkamai atliktas ir įgyvendintas pozicionavimas leidžia konkrečiam prekės ženklui ar įmonei tapti pirmaujančiu konkrečioje nišoje arba kategorijoje savo potencialių klientų segmente. Tai bazinis konceptas, kuris įtakoja prekės ženklo sėkmę ir yra naudojamas visuose didžiausiuose reklamos ir rinkodaros pasaulio agentūrose.

 

Kiekvienoje kategorijoje arba nišoje yra tik vienas lyderiaujantis prekės ženklas, kuriam atitenka didžioji dalis pardavimų. Pozicionavimas suteikia galimybę tapti numeriu 1 savo nišoje.

 

Kaip tapti Nr. 1 savo nišoje

Yra tik du būdai tapti lyderiaujančiu prekės ženklu savo nišoje:

  1. Atimti pirmą vietą iš jau susiformavusio lyderio, arba…
  2. Sukurti naują nišą arba kategoriją, kurioje jūsų prekės ženklas automatiškai tampa pirmaujančiu

Sėkmingiausi žinomi prekės ženklai pasirenka antrą būdą. Jie sukuria naują kategoriją arba naują kategorijos klasę, kuri savo ruožtu sukuria unikalų konkurencinį pranašumą.

 

Kaip byloja liaudies išmintis – kam tenkintis mažos žuvytės lemtimi dideliame tvenkinyje, kai žymiau išmintingiau būtų susikurti savo tvenkinį ir karaliauti jame. 

Pozicionavimo tikslas yra kontroliuoti vartotojų įsitikinimus, kurie įtakoja pirkimo elgseną.

Vartotojai elgiasi  vadovaujantis savo įsitikinimais

Vartotojo požiūrį ir įsitikinimus sunku pakeisti, tačiau galima pakeisti jų suvokimą.

  • Vegetarai nevalgo mėsos todėl, kad jie TIKI, kad tai yra teisinga pvz. dėl sveikatos priežasčių arba dėl gailesčio gyvūnams.
  • Hibridinių automobilių pirkėjai TIKI, kad tokie automobiliai yra geresni dėl aplinkosaugos priežasčių arba dėl to, kad finansiškai tai naudinga. Arba dėl abiejų priežasčių kartu.
  • Vartotojai atlieka pakartotinius pirkimus to pačio produkto todėl, kad jie TIKI, kad tas produktas geriausiai sprendžia jų problemą ir nėra poreikio to produkto keisti.

Pakeisti įsitikinimus yra labai sunku, bet galima pakeisti vartotojo problemos suvokimą, sukuriant tam tikrų micro momentų seriją, įtakojančių suvokimo aspektą.

Suvokimą galima pakeisti dviem būdais:

  • Įtakoti vartotojo įsitikinimus prieš arba jų formavimosi metu

arba

  • Sukurti naujas arba išnaudoti jau esamas vartotojo abejones ir/ar nepasitenkinimą šiuo metu vartojamu produktu.

 

Abejonės ir Nepasitenkinimas yra vieninteliai faktoriai, kurie gali turėti įtakos susiformavusiam požiūriui arba įsitikinimui.

Pozicionavimo platforma

Pozicionavimo platforma yra formulė, kuri leidžia sukurti konkurencinį pranašumą prekės ženklui (įmonei) konkrečioje rinkoje.  Pozicionavimo platforma yra sudaryta iš keturių bazinių elementų. Kiekvienas elementas yra vienodai svarbus.

  1. Apčiuopiama nauda
  2. Lengvai įrodoma nauda
  3. Išskirtinumas
  4. Depozicionavimasis nuo konkurentų

 

Kiekvienas iš elementų yra pakankamai suprantamas, tačiau trečias yra dažniausiai klaidingai traktuojamas ir netinkamai naudojamas. Dažnai daroma klaida, kai bandoma išsiskirti naudojant tokius žodžius kaip: geresnis, ilgesnis, pigesnis, greitesnis, profesionalesnis ir panašiai. Išskirtinumas, kuris pagrįstas principu “Aš irgi, bet geresnis” niekada neduoda rezultatų.

Neretai, sėkmingas prekės ženklas nukonkuruoja konkurentus ne per pagrindinę prekės ar paslaugos funkciją. Todėl tikro išskirtinumo išgryninimas gali pareikalauti nemažai laiko. Jeigu tokio išskirtinumo nėra, jį galima sukurti.

 

Jeigu jums reikia pagalbos su jūsų įmonės, produkto ar paslaugos pozicionavimu parašykite mums žinutę.