Google neseniai atnaujino savo „Paieškos kokybės vertintojų“ (angl. „Search quality raters“) gaires ir savo SPAM politikos dokumentą, papildydama jį konkrečiais pavyzdžiais. Viena iš aktualiausių naujovių – „Site reputation abuse“ taktikos įvardijimas (angl. „Piktnaudžiavimas svetainės reputacija“).

Tai taktika, kuri dar dažnai yra vadinama „Parazitiniu SEO“ (angl. „Parasite SEO“).

Kas anot „Google“ yra piknaudžiavimas svetainės reputacija?

Piknaudžiavimas svetainės reputacija – tai taktika, kai nekokybiškas trečiųjų šalių turinys talpinamas svetainėje vien tam, kad būtų pasinaudota jos aukštu reitingu paieškos sistemose ir pasiektos geresnės pozicijos „Google“ paieškoje.

Kodėl tai svarbu?

Iki šiol „Piknaudžiavimo svetainės reputacija“ sąvoka buvo aptariama tik bendrais bruožais, tačiau dabar „Google“ aiškiai nurodo pažeidimo atvejus. Tai reiškia, kad svetainės, leidžiančios trečiųjų šalių turinį be tinkamos redakcinės kontrolės, gali sulaukti baudų ir reitingų kritimo.

Kaip atrodo pažeidimai?

„Google“ pateikia šiuos konkrečius pavyzdžius:

  • Medicinos svetainės publikuoja reklaminius puslapius apie kazino paslaugas.
  • Naujienų portalai talpina trečiųjų šalių kuponus vien tam, kad išnaudotų savo SEO autoritetą.

Ką tai reiškia svetainių savininkams?

Jei svetainė talpina trečiųjų šalių turinį, jis turi atitikti jos tematiką ir nebūti skirtas manipuliuoti paieškos rezultatais.

Toliau nagrinėsime „Google“ dokumente pateiktus pavyzdžius ir aptarsime, kaip išvengti sankcijų svetainei.

Piktnaudžiavimo pavyzdžiai iš naujojo „Google“ SPAM politikos dokumento

Piktnaudžiavimo svetainės reputacija atvejai apima, bet neapsiriboja:

  • Edukacinė svetainė talpina trečiosios šalies kurtą turinį – remiamas greitųjų paskolų apžvalgas, kuris taip pat platinamas kituose tinklalapiuose.
  • Medicinos svetainė skelbia trečiosios šalies reklaminį turinį apie „geriausius kazino“, kuris nėra susijęs su įprastu svetainės turiniu. Pasitelkiami svetainės reitingavimo signalai, kad siekti užimti aukštesnes pozicijas paieškoje.
  • Filmų apžvalgų svetainė talpina turinį temomis, nesusijusiomis su jos tematika, pvz., „kaip nusipirkti sekėjų socialiniuose tinkluose“, „geriausios būrimo svetainės“ ar „geriausios rašto darbų rašymo paslaugos“.
  • Naujienų portalas publikuoja trečiosios šalies pateiktus nuolaidų kuponus, o pagrindinė jų paskelbimo priežastis yra pasinaudoti svetainės reputacija paieškos sistemose.
  • Didelė, pripažinta svetainė pradeda skelbti turinį naujoje srityje, daugiausia remdamasi laisvai samdomų autorių straipsniais tam, kad šis turinys geriau reitinguotųsi pasitelkiant svetainės autoritetą.

Jei jūsų svetainėje yra puslapių, pažeidžiančių šią politiką, būtina imtis veiksmų ir ištaisyti šią problemą.

Kas nėra laikoma piktnaudžiavimu svetainės reputacija?

Toliau pateikti atvejai, anot „Google“ nėra laikomi piktnaudžiavimu svetainės reputacija:

  • Naujienų agentūrų ar spaudos pranešimų svetainės, kurios dalijasi naujienomis.
  • Naujienų publikacijos, skelbiančios kitų leidinių sindikuotą turinį.
  • Vartotojų turinį generuojančios svetainės, pvz., forumai ar komentarų skiltys.
  • Redakcinio pobūdžio straipsniai, tokie kaip nuomonių skiltys svetainėse, ar skiltys su autorių įžvalgomis ir analizėmis.
  • Trečiųjų šalių turinys, pvz., reklaminiai ar „natūraliai integruoti“ reklaminiai straipsniai, kurių tikslas yra tiesiogiai pasiekti skaitytoją, o ne manipuliuoti paieškos reitingais.
  • Partnerystės nuorodos ar reklaminiai skydeliai, jei jie tinkamai paženklinti ir nepažeidžia SEO gairių.
  • Nuolaidų kuponai, jei jie tiesiogiai gauti iš prekybininkų ar kitų verslų, teikiančių paslaugas vartotojams.

Ką daryti jeigu jūsų svetainėje yra panašus turinys?

Jei svetainėje aptiktas piktnaudžiavimas reputacija, rekomenduojama nedelsiant imtis veiksmų.

Pirmiausia reikia įvertinti, ar trečiųjų šalių turinys buvo paskelbtas tik tam, kad pasinaudoti svetainės reputacija. Jei turinys neatitinka pagrindinės temos arba jo paskirtis yra manipuliuoti paieškos reitingais, tai gali pažeisti Google SPAM politiką.

Probleminį turinį galima pakoreguoti, pritaikant jį auditorijai ir išlaikant kokybę. Taip pat verta peržiūrėti jo struktūrą ir pateikimo būdą. Sustabdžius tokio turinio publikavimą, rekomenduojama įvertinti partnerystes su trečiosiomis šalimis.

Jei svetainėje dirba laisvai samdomi autoriai ar reklamos tinklai, būtina nustatyti aiškius kokybės reikalavimus, kad ateityje būtų išvengta pažeidimų.

gsc

Jei tinklapio srautas sumažėjo po vieno iš pagrindinių „Google“ atnaujinimų, verta patikrinti Google Search Console. Ji padės nustatyti, ar svetainė gavo bausmę. Jei paieškos sistema aptiko pažeidimų, būtina juos ištaisyti ir pateikti prašymą svetainės peržiūrai. Pašalinus probleminį turinį, galima atkurti reitingus.