Tinkamas svetainės turinys yra be galo svarbus norint užsitikrinti pozicijas Google Top 10. Šioje SEO Trečiadienio pamokoje kalbame apie tai kaip reikia bendrauti su copywriter’iu (asmeniu kuris rašys jums tekstus) jei užsisakote tokią paslaugą.
Aptariame tai ko iš jo reikalauti ir ką jam pateikti, įskaitant ir pačius nurodymus tekstui, jo formatavimą bei medijas kurios figūruos parašytame tekste.
Duomenimis paremtos SEO optimizavimo paslaugos →
Populiarūs tekstų ir turinio tipai
- SEO straipsnis – nedidelės apimties apie 300-400 žodžių tekstas tam tikra tematika. Tai mažiausiai laiko reikalaujantis ir greičiausiai parašomas turinys. Jame tam tikra tema yra rašoma bendrąja prasme, per daug nesigilinant į detales.
- Turinys TOP‘ui – didelės apimties, neretai apie 1000 ar net daugiau žodžių turintis tekstas. Jame copywriteris tikslingai, išstudijavęs tam tikrą nišą, parašo tikslingą tam tikros tematikos tekstą. Šis darbas reikalauja daugiau laiko ir yra rašomas ilgiau, tačiau paieškos variklio akimis yra vertinamas kur kas labiau.
- Tekstai el. parduotuvėms – taip pat nedidelės apimties tekstai skirti prekių/paslaugų aprašymui. Dažniausiai jie būna šabloniški, juose aprašomos prekės funkcijos, ypatybės, kiti konkretūs duomenys.
- Spaudos pranešimas – tai tekstas spaudai, kuomet visuomenė yra informuojama apie įmonės egzistavimą, veiklą ir pasiekimus. Šie tekstai taip pat seka konkrečią struktūrą ir pateikia tikslingą informaciją.
Ką pateikti tekstų rašytojui?
Reiklavimų sąrašas gali skirtis priklausomai nuo projekto, tačiau jeigu į užduoties aprašymą įtrauksite šiuos punktus, galutinis rezultatas bus geresnis.
- Puslapio šablonas ar prototipas – užsakant teksto rašymą labai naudinga pateikti rašytojui įsivaizduojamą puslapio šabloną ar bent jau bendrąją puslapio idėją. Skirtingos svetainės turi skirtingas temas, struktūras, išvaizdą, todėl labai svarbu žinoti kokiu vizualiniu pavidalu bus norima pateikti informaciją.
- Projekto tikslas – bendrasis svetainės tikslas. Būtina informuoti rašantįjį apie tai kokios tematikos yra pati svetainės. apibūdinti jos veiklą, nubrėžti tam tikras rašomos temos ribas. Pvz.: jei esate statybų įmonė, informuokite rašytoją iš anksto kokias tikslias jos paslaugas teikiate, kokiu kampu norite, jog būtų jis parašytas.
- Konkretaus teksto tikslas – tai taip pat svarbu nurodyti rašytojui rašančiam tekstą. Jei aprašoma prekė/paslauga, pateikite tikslią informaciją kurią norite, jog klientai pamatytų tekste.
- Pagrindiniai raktažodžiai ir sinonimai – tai yra būtina rašant didelės apimties tekstus kurių tikslas – svetainės reitingavimas aukščiau. Jei tyrimą atliekate pats, atsiųskite failą su konkrečių raktažodžių sąrašu rašytojui, tokiu būdu jis geriaus matys bendrą teksto vaizdą ir galės parašyti tikrai kokybišką tekstą.
- Teksto apimtis – nurodykite bent jau apytikslį žodžių kiekį jūsų tekstui (-ams). Jei rašomas paprastas SEO tekstas (apie 300-400ž.), su tyrimu (iki 1000 ar daugiau).
- Medijos – visų rūšių medijos padeda tekstui būti labiau vertinamam paieškos sistemos. Pateikite rašytojui visas medijas kurias norite matyti tekste.
Tai gali būti:
– Paveiksliukų kiekis
– Video
– Infografikos ir t.t
- Terminas – pateikti tikslų terminą kada norite matyti atliktą užduotį.
Kaip gali atrodyti minėtas raktažodžių ir sinonimų sąrašas?
Tai galite pamatyti žemiau patektame paveiksliuke.
Atsakomybės klausimas
Prieš užsakant tekstą taip pat rekomenduojama apsispręsti šiais klausimais:
- Kas suteiks medijas (video, paveiksliukus ir t.t)?
- Kas parinks teksto paveiksliukus?
- Iš kokio šaltinio bus paimti paveiksliukai?
- Kas talpina ir formatuoja visą turinį?
- Kas daro raktažodžių tyrimą?
Tekstas turi išspręsti problemą
Parašytas tekstas turi būti prasmingas – t.y turėti akivaizdžią paskirtį – reklamuoti prekę/paslaugą, informuoti vartotoją apie tam tikrą dalyką. Todėl geriausia, jog abi šalys iš karto susitartų kokiu būdu bus vystomas tekstas.
Geresniam reitingavimui rekomenduojama turėti:
- Sąrašus
- Lenteles
- Teminius paveiksliukus.