Tai, kad vartotojų atliekami veiksmai paieškos rezultatų puslapyje yra svarbus signalas, darantis įtaką svetainės reitingams, SEO ekspertų buvo numanoma jau anksčiau, tačiau tik visai neseniai „Google“, nors ir ne savo noru, officialiai tai patvirtino. Paieškos skyriaus viceprezidentas Pandu Nayakas apie jį užsiminė 2023 m. vykusio teisminio proceso metu, kuriame kampanija yra kaltinama mokamos reklamos rinkos monopolizavimu.

Nesigilinant į pastarąją situaciją, svarbu atkreipti dėmesį į tai kokią įtaką „Navboost“ signalas turi būtent svetainės SEO strategijai. Remiantis „Google“ atstovo liudijimu, šis algoritmas yra vienas stipriausių svetainių reitingavimo signalų.

Kas yra „Google Navboost“?

„Google Navboost“ – tai reitingavimo algoritmas, kuris atkreipia dėmesį į vartotojų sąveiką su turiniu paieškos rezultatų puslapyje (SERP).

Gauti signalai apie čia esančių puslapių aktualumą tuomet yra siunčiami į „Google“. Šis signalas turi tiesioginę įtaką paieškos reitingui – kuo daugiau vartotojų spaudžia ant jūsų svetainės puslapio fragmento, t.y. domisi jūsų turiniu, tuo didesnė tikimybė, kad sistema jūsų tinklalapį laikys kaip labiausiai atitinkantį paieškos ketinimus ir įvestą užklausą.

NavBoost naudoja paskutinių 13 mėnesių laikotarpio užklausų ir paspaudimų duomenis. Žemiau yra ištrauka iš JAV teismo apklausos, o visas dokumentas yra prieinamas straipsnio pabaigoje.

navboost istrauka

Santrauka

  • „Navboost“ veikia kaip reitingavimo signalas: Vartotojų sąveika su turiniu paieškos rezultatuose gali veikti svetainės reitingą.
  • Vartotojų elgesys yra vienas reiškmingiausių signalų: „Navboost“ atradimas rodo, kad vartotojų paspaudimai ir sąveika su turiniu yra vienas iš stipriausių reitingavimo signalų.
  • SEO strategijos turi būti optimizuotos CTR: Svarbu sutelkti dėmesį į puslapių, atitinkančių vartotojų paieškos ketinimus kūrimą ir optimizavimą.

Kaip veikia „Google Navboost“?

Vartotojui atlikus paiešką, jam yra pateikiami puslapiai, kurie, anot „Google“, tiksliausiai atitinka paieškos tikslą. Kai vartotojas spusteli puslapį, „Navboost“ pradeda veikti, stebėdamas vartotojų elgseną paieškos rezultatuose.

Nors tiksliai nežinoma kaip veikia algoritmas, manoma, kad:

  • Puslapio aktualumas koreliuoja su jį spustelėjusių žmonių skaičiumi.
  • Įsitraukimą rodo tai, ar vartotojai lieka tame puslapyje, kurį spustelėjo.
  • Puslapis laikomas neatitinkančiu paieškos intencijos, jei vartotojai grįžta peržiūrėti kitus paieškos rezultatų puslapius.

Pagal šiuos duomenis, algoritmas sukuria reitingavimo signalą ir pritaiko jį paieškos rezultatams tam tikrai užklausai, kad ateityje pagerintų paieškos patirtį.

Aktualius puslapius „Google“ gali apdovanoti aukštesnėmis pozicijomis, o tų, kurie yra ne visai tikslūs, pozicijos gali kristi. Tiesa, galutinis puslapio reitingas priklausys ir nuo kitų „Google“ reitingavimo veiksnių.

Kokią įtaką svetainės SEO turi šis algoritmas?

Pagrindinė mintis kalbant apie šią naujieną – tai, jog paspaudimai ant jūsų turinio yra svarbūs.

Svarbu yra ir tai, kaip naudotojai apskritai elgiasi užėję į jūsų svetainę. Jeigu žmogus, atkeliavęs iš paieškos rezultatų randa tą informaciją kurios ieškojo ir savo paiešką baigia, tai yra rimtas signalas „Google“ , kad jūsų turinys yra naudingas ir atitinka paieškos užklausą.

Tai yra tik dar vienas priminimas apie būtinybę laikytis teisingos SEO praktikos ir skirti dėmesį kokybiškai vartotojo patirčiai svetainėje. Jei jūsų svetaine lengva naudotis, ji naudinga ir atitinka paieškos ketinimus, galite tikėtis teigiamų rezultatų.

Kaip optimizuoti svetainę „Google Navboost“ algoritmui?

Siekis skatinti vartotojus spausti ant jūsų svetainės puslapio paieškos rezultatuose, o jiems užėjus – užtikrinti puikią svetainės naršymo patirtį, vienareikšmiškai yra geriausia SEO praktika. Jei vartotojai paspaudžia ant puslapio, tačiau kiek vėliau grįžta atgal į SERP’ą – greičiausiai jūsų turinys neatitinka lūkesčių.

Toliau pateikiame keletą SEO strategijų, kurias galite įgyvendinti siekdami pagerinti savo svetainės tinkamumą šiam algoritmui.

Sukurkite logišką svetainės struktūrą

Nuo to, kaip sutvarkysite savo svetainę, priklauso, kaip lengvai bus atrandamas ir vartojamas jūsų turinys. Svarbiausia, kad svetainės struktūra būtų logiška ir lengvai suprantama.

  • Sugrupuokite turinį į kategorijas, kad naudotojams būtų lengviau rasti reikiamą informaciją.
  • Pridėkite subkategorijų, kur prasminga, kategorizuojant didelį kiekį turinio.
  • Naudokite hierarchinę struktūrą, pagal kurią vartotojai nuo svarbiausios pagrindinės informacijos pereitų prie labiau detalizuoto turinio.

Taikykite intuityvią navigaciją

Kai lankytojai į jūsų svetainę patenka iš paieškos rezultatų puslapio, jie turėtų lengvai rasti jiems reikalingą informaciją.

  • Navigacijos meniu pateikite gerai matomose vietose, pavyzdžiui, puslapio viršuje arba šoninėje juostoje kairėje.
  • Sukurkite aiškias ir vaizdingas meniu etiketes.
  • Naudokite vadinamuosius ,,breadcrumbs”, kad vartotojams parodytumėte, kur jie yra jūsų svetainės puslapių hierarchijoje.
  • Siūlykite kelias navigacijos parinktis, kad vartotojai galėtų nesunkiai naviguoti po jūsų turinį (pvz., vidines nuorodas ir susijusius įrašus).
  • Naudokite standartinius vaizdinius simbolius, pavyzdžiui, krepšelį, skirtą pirkinių krepšeliui, arba padidinamąjį stiklą, kuris simbolizuotų paieškos laukelį.
  • Užtikrinkite, kad kiekviename puslapyje elementai yra nuosekliai išdėstyti.

Aiški sąsaja tarp pagrindinių svetainės elementų

Paprasta, vizualiai patraukli sąsaja tarp pagrindinių svetainės elementų tokių kaip tekstas, paveikslėliai, mygtukai, nuorodos ar formos padeda lankytojams lengviau suprasti kaip veikia jūsų svetainė.

Pagrindiniai principai čia būtų:

  • Daug baltos erdvės ir švarus, neperkrautas dizainas.
  • Minimalus iššokančiųjų langų ir reklamų, kurios gali blaškyti naudotojų dėmesį arba erzinti, kiekis.
  • Šrifto ir fono spalvos kontrastas, kad turinys būtų įskaitomas.
  • Vizualiniai ženklai, nurodantys nuorodas ir spaudžiamus svetainės elementus.
  • Grįžtamasis ryšys, rodantis, kad veiksmai, pavyzdžiui, pateiktos formos, yra sėkmingi.

Tinkamas svetainės užsikrovimo greitis

Užtikrinkite, kad vartotojai galėtų greitai pasiekti norimą jūsų puslapių turinį. Lėta, gremėzdiška svetainė didina šansus, kad jie grįš į SERP’ą ir ieškos operatyvesnės svetainės.

Norėdami padidinti svetainės greitį galite:

  • Suspausti paveikslėlius, kad jie būtų įkeliami greičiau.
  • Minifikuoti ir (arba) sujungti CSS ir „JavaScript“ failus.
  • Sumažinti HTTP užklausų skaičių.
  • Nustatyti naršyklės spartinimą.
  • Įjungti tingaus įkėlimo funkciją.
  • Pateikti turinį per kelis serverius.
  • Sumažinti nereikalingų nukreipimų skaičių.

Optimizavimas mobiliesiems įrenginiams

Daugelis įmonių vis dar naudoja svetaines kurios pirmiausia yra skirtos darbalaukio kompiuteriams, nors „Google“ jau kuris laikas taiko vadinamąją „mobile-first“ indeksavimo politiką, kuri teikia prioritetą mobiliųjų vartotojų patirčiai svetainėse.

Norėdami sukurti mobiliesiems įrenginiams draugišką svetainę, įsitikinkite, kad:

  • Svetainės elementai yra dinamiški ir prisitaikantys prie ekrano dydžio.
  • Turinys tvarkingai telpa ekrane.
  • Šriftai yra įskaitomi.
  • Mygtukai ir nuorodos yra atskirti vienas nuo kito ir juos lengva spausti.
  • Navigacija yra paprasta ir intuityvi.
  • Paveikslėliai yra suspausti, kad būtų greičiau įkeliami.
  • Tinkamai optimizuotas mobiliosios svetainės greitis.

Siekite, kad vartotojas atkreiptų dėmesį į jūsų turinį paieškos rezultatuose

„Navboost“ algoritmas suveikia tuomet, kai vartotojai susidomi jūsų turiniu SERP’e, todėl atsižvelkite į tai, kaip jūsų turinio fragmentai atrodo, palyginus su konkurentais.

Atkreipkite dėmesį į:

  • Meta antraštes ir aprašymus. Rašykite aiškius ir glaustus meta pavadinimus ir aprašymus, kurie atspindėtų puslapio turinį ir sudomintų vartotojus apsilankyti jūsų puslapyje.
  • Svetainės URL adresų struktūrą. Naudokite aprašomąją URL struktūrą, kuri paieškos dalyviams rodytų, kurioje jūsų svetainės vietoje jie atsidurs paspaudę.
  • Turtingos ištraukos, turtingi fragmentai (angl. Rich snippets). Apsvarstykite galimybę naudoti „Schema“ žymėjimą savo svetainėje, kad su puslapio rezultatu kartu būtų galima rodyti papildomą informaciją. Vaizdai, vaizdo įrašai, žvaigždučių įvertinimai, svetainės nuorodos, kainos ir atsargų prieinamumas gali atkreipti dėmesį į jūsų turinį ir paskatinti ant jo paspausti.

Kurkite aukščiausios kokybės turinį

Aukštos kokybės turinys suteikia lankytojams priežastį pasilikti jūsų svetainėje ir išsamiau tyrinėti tai ką siūlote.

Norint kurti įtikinamą, autoritetingą turinį, svarbu:

  • Gerai žinoti savo auditoriją ir jos poreikius.
  • Atlikti raktažodžių tyrimą ir suprasti jums aktualių vartotojų paieškos ketinimus.
  • Pateikti originalų, pridėtinę vertę kuriantį turinį, kuris supažindina tam tikra tema arba siūlo sprendimus.
  • Naudoti įvairių tipų turinį, kad patenkintumėte skirtingus interesus.
  • Reguliariai tikrinti savo turinį, kad užtikrintumėte, jog jis vis dar yra aktualus.

Šaltiniai:

https://www.searchenginejournal.com/navboost-patent/506975/
https://victorious.com/blog/navboost/
Google byla teisme .pdf failas (civil action 120-cv-3010 october 18)Šaltinis