Verslai neriasi iš kailio, kad tik patrauktų dėmesį, išleidžia didelius pinigus, kad sudomintų savo potencialius klientus. Tuo tarpu vartotojai taip užversti visokiausių formų reklamų, kad reta kuri reklama lieka atmintyje.
Partizaninio marketingo esmė yra patraukti dėmesį, sudominti, netgi įtraukti į reklamą.
Duomenimis paremtos SEO paslaugos →
Kas yra partizaninis marketingas?
Tradicinis marketingas – tai reklaminė spauda, radijo skelbimai, televizijos reklamos yra jau seniai visiems pabodę ir šiame skaitmeninės televizijos pasaulyje, kai galima prasukti reklaminius intarpus yra neefektyvūs būdai didinti žinomumą ir vartojimą. Be to, ir labai brangūs. Kelios dešimtys sekundžių radijo ar televizijos eteryje gali kainuoti tūkstančius eurų.
Tuo tarpu gera partizaninė reklama – nesukuria neigiamų emocijų, bet maloniai įtraukia ir sukelia gerus jausmus. Taip pat klientas tampa dėmesio centru, o ne reklamuojamas produktas / paslauga. Tokia ir yra partizaninio marketingo idėja. Kitas partizaninio marketingo privalumas, kad tai dažnai yra pigus, bet vaizduotės ir kūrybiškumo reikalaujantis būdas patraukti vartotojų dėmesį.
Anot partizaninio marketingo (guerilla marketing) sąvokos pradininko Levinson partizaninio marketingo strategija pasižymi 3 sudedamosiomis: mažas biudžetas, netradicinė forma ir didelė grąža. Taip pat dažnai partizaninė reklama pasižymi agresyvumu ir interaktyvumu.
Kaip veikia partizaninis marketingas?
Partizaninis marketingas – tai reklama, kuri priverčia nustebti.
Partizaninė rinkodara paprastai remiasi asmeniniais reklaminiais kanalais, tuo skirdamasi nuo tradicinio marketingo (televizija, radijas, žurnalai). Taip pat dažnai kooperuojamasi su kitomis įmonėmis. Tam reikalinga kurti partnerystės ryšius su kitomis įmonėmis, kad išnaudoti rinkos teikiamas galimybes bei sukurti papildomą vertę.
Puikus pavyzdys yra viršuje pateikiama Colgate reklama, kurioje vertė sukuriama ne tik Colgate kompanijai, bet ir ledus parduodančiai įmonei bei smaližiui. Dažnai partizaninė reklama yra naudojama atkreipti dėmesį į problemą. Šiuo atveju Colgate bendradarbiaudama su ledų gamintojais primena, kad saldžiai pavalgius verta pasirūpinti savo dantimis.
Partizaninis marketingas nėra kažkoks konkretus planas, nėra gairių pagal kurias galima būtų lengvai kurti reklamas. Jei įmonė siekia savo žinomumą didinti būtent tokiu būdu, ji turi išdrįsti klysti ir rizikuoti, nes kartais partizaninio marketingo kompanijos sukelias kontroversiškas mintis. Įmonė turi būti kūrybiška ir atvira naujovėms, tam, kad išnaudoti paskutines rinkos tendencijas.
Dažnai partizaninės reklamos nėra nukreiptos į kažkokio konkretaus produkto reklamavimą, tai daugiau susiję su prekės ženklo žinomumo didinimu. Bei skatinimu kalbėti apie įmonę – “iš lūpų į lūpas”.
Kadangi tokioms reklamoms pakankamas itin mažas biudžetas, jas dažnai naudoja smulkios įmonės, kurios ne tik, kad neturi didelio biudžeto, bet ir yra visuomenei nežinomos. Viena sėkminga partizaninės rinkodaros strategija gali visiškai nežinomam vardui suteikti didelį visuomenės dėmesį.
Taip pat dažnu atveju partizaninio marketingo metodus naudoja socialines problemas į paviršių keliančios organizacijos. Tiesa, dažnai jų reklamos nekelia teigiamų emocijų, kaip įmonių reklamos. Nevyriausybinės organizacijos dažnu atveju savo reklamomis ne tik verčia susimąstyti, bet ir šokiruoja “brutalumu”.
Partizaninės rinkodaros privalumai ir trūkumai
Partizaninė rinkodara turi tam tikrų privalumų ir trūkumų. Jei svarstote į savo marketingo strategiją įtraukti partizaninę reklamą, privalu įvertinti jos privalumus ir trūkumus.
Partizaninio marketingo privalumai
Pigu vykdyti. Nesvarbu, ar naudojamas paprastas trafaretas, ar milžiniškas lipdukas, partizaninė rinkodara paprastai būna daug pigesnė nei klasikinė reklama. Taip pat galima sėkmingai išnaudoti socialinių tinklų teikiamas galimybes.
Leidžia kūrybiškai mąstyti. Naudojant partizaninę rinkodarą vaizduotė yra svarbesnė už biudžetą.
“Iš lūpų į lūpas”. Partizaninė rinkodara labai priklauso nuo reklamos perdavimo „iš lūpų į lūpas“ (arba nuo dalinimosi reklama socialiniuose tinkluose), kurią daugelis laiko vienu galingiausių ginklų rinkodaros specialisto arsenale. Nėra nieko geriau, kaip priversti žmones kalbėti apie verslą savo noru.
Visuotinis pripažinimas. Kai kurios ypač vertos dėmesio ar unikalios reklamos gali būti pastebėtos ne tik vietinės spaudos, bet ir nacionalinių ar net tarptautinių naujienos šaltinių.
Partizaninės rinkodaros minusai
Paslaptingos žinutės. Gerai neapgalvotos ir paslaptingos reklaminės žinutės gali būti neteisingai suprastos. Partizaninio marketingo kampanijose dažnai tvyro paslaptis, ir nors būtent šis paslapties jausmas dažnai gali paskatinti dėmesį minėtai kampanijai, bet svarbu apsvarstyti, kokios galimos aiškumo trūkumas taip pat gali pakreipti auditorijos interpretaciją.
Leidimai iš valstybinių įstaigų. Svarbu nepamiršti, kad bet kokia reklama turi būti suderinta su tuo užsiimančiomis institucijomis.
Nenuspėjamos kliūtys. Prieš paleidžiant partizaninės rinkodaros kampaniją svarbu apsvarstyti ar ji negali sukurti visuomenės neigiamo atsako ar pakenkti aplinkai.
Galimas atsakas. Slaptos partizaninės reklamos gali iššaukti pasipriešinimą visuomenės, ypač esančią socialiniuose tinkluose. Todėl svarbu pasiruošti moraliai neigiamiems atsiliepimams ir galimam pykčiui.
—
Neabejotina, kad partizaninė rinkodara gali suteikti fantastiškų rezultatų, tuo pačiu leisdama rinkodaros specialistams unikaliai naudotis savo kūrybiškumu, tačiau tai bus naudinga tik toms įmonėms, kurios nebijo rizikuoti. Ir turi gerą humoro jausmą.