Šis klausimas užduodamas pakankamai dažnai, todėl verta į jį atsakyti maksimaliai išsamiai ir atvirai. Užduokite sau klausimą, “ar interneto lankytojų ir paieškos sistemos akimis jūsų svetainė verta būti aukščiau, t. y. būti labiau matoma?”
Net jeigu jūsų atsakymas buvo “Taip”, tai nereiškia, kad turima svetainė gali nukeliauti į TOP’us per naktį.
Santrauka
Šiame straipsnyje pažvelgsite į pagrindinius reitingavimo faktorius, nuo kurių priklauso kada svetainė gali pasiekti numatytų rezultatų. Perskaitę sužinosite į kokius tipus dalinami internetiniai projektai, kaip konkurencija ir domeno amžius įtakoja svetainės reitingavimą bei į kokius terminus galima orientuotis belaukiant rezultato.
Prieš įvardinant bet kokius terminus, rekomenduojama atsižvelgti į tai, kas turi įtaką svetainės populiarinimui. Per kiek laiko svetainė gali nukeliauti iki norimų pozicijų priklauso nuo daugybės faktorių, todėl nėra vieno konkretaus atsakymo į šį klausimą.
Priklausomai nuo kliento pageidavimų, tikslų, galimybių ir projekto seo specialistas turi parinkti strategiją, atsižvelgus į pagrindinius faktorius, kurie lemia laiką, per kurį svetainė pasieks užsibrėžtų tikslų.
Faktoriai, turintys įtakos periodui, kuris skiria jus nuo pageidaujamo Top’o paieškos sistemoje yra tokie:
PROJEKTO TIPAS #1
- Ilgalaikis projektas – su prekinio ženklo vystymu;
Jeigu planuojate vystyti savo projektą, turite jam planų keliems metams ir norite stabilumo klientų ir srautų atžvilgiu. Toks metodas dažniausiai naudojamas didelėms kompanijoms su ilgalaike strategija, kai vystomas prekės ar paslaugos žinomumas. Taip pat tinka ir vidutiniam ar smulkiam verslui, jeigu jis yra susitelkęs rinkoje dominuoti arba po dviejų ir daugiau metų siekti išsikelti savo svetainę.
- Trumpalaikis projektas – rezultatai čia ir dabar. Maksimaliai greitas investuotų pinigų grąžinimas (ROI).
Jeigu projektas yra ilgalaikis, tada rekomenduojama naudoti “baltus” metodus. Kurie garantuotai duos rezultatą, bet po labai ilgo laiko, t. y. 8-12 mėnesių.
Tai yra taip pat vienas iš brangiausių metodų dėl naudojamų tik “baltų” SEO technologijų. “Balti” metodai duoda rezultatą per ilgesnį periodą palyginus su kitais, bet tai garantuotas būdas “neužsirauti” ant paieškos sistemos sankcijų arba kitaip vadinamų “filtrų”.
Jeigu projektas yra trumpalaikis, kuriam reikia labai greito atsiperkamumo, jo vystymui gali būti naudojami ne tik “balti” SEO metodai, bet “pilki” ir “juodi”. Tai duoda greitesnius SEO rezultatus, t. y. tokie projektai gali atsirasti TOP’e greičiau. Bet taip pat gali iškristi iš TOP’o, kartais negrįžtamai, dėl pritaikytų sankcijų, arba “filtrų”.
Dažniausiai, tokiems tikslams naudojami projektai satelitai, t. y. nepagrindinės svetainės, kurių tikslas yra gauti srautus kuo greičiau. Seo satelitai yra nebrangūs projektai, kurie greitai kuriami ir paleidžiami, jų iškėlimui naudojamas nedidelis biudžetas, perkamos pigios ir nekokybiškos nuorodos, dažniausiai iš nuorodų fermų. Tai leidžia svetainei kurį laiką užimti geras pozicijas TOP’e. Bet dažnai iškrenta iš TOP’o po vieno ar kito rimtesnio paieškos sistemos algoritmų atnaujinimo arba dėl pritaikytų sankcijų.
VIDINIS SVETAINĖS OPTIMIZAVIMAS #2
Svetainės būklė turi tiesioginę įtaką tinklapio iškėlimui reikalingam laikui. Ko geresnis svetainės optimizavimas, tuo trumpesnis kelias iki TOP’o. Vidinis optimizavimas susideda iš dviejų dalykų, t. y. techninis optimizavimas ir turinio optimizavimas.
2.1 Techninis optimizavimas
Techninis optimizavimas susideda iš daugybės faktorių. Labiausiai žinomi yra tokie:
- Svetainės kodas be klaidų;
- Atitikimas Google webmaster reikalavimams;
- Greitas svetainės krovimas;
- Pritaikymas mobiliems.
2.2 Turinio optimizavimas
SEO pasaulyje dažnai naudojamas terminas “Content is the king” tai reiškia “Turinys yra karalius”. Ištiesų, taip ir yra. Jeigu svetainėje yra turinys, kurio nori lankytojai ir paieškos sistemos, tai gali būti liamiamas faktorius, kuris sutrumpina svetainės kelią iki TOP’inių pozicijų.
Google paieškos sistemos tikslas yra pateikti geriausią atsakymą į lankytojų klausimą. Turint tai omenyje, nesunku įvertinti svetainės turinį, ar jis yra toks, kokio nori lankytojai ir paieškos sistemos robotai.
Jeigu gero turinio kūrimas jums yra per sudėtinga užduotis, kaip ir daugumai klientų, arba jūs nežinote, kaip kurti turinį, kuris sėkmingai keliauja į TOP’ą, pasinaudokite mūsų SEO mokymais.
KONKURENCIJA #3
Komercinės ir nekomercinės užklausos skiriasi pagal konkurenciją. Komercinės užklausos dažniausiai turi stipresnę konkurenciją, nei nekomercinės. Komercinės užklausos yra tos, kurių intencija yra prekių ar paslaugų pirkimas.
Kaip suprasti kokia yra seo konkurencija? Kuo daugiau svetainių nori būti matomomis pagal konkrečią užklausą ir investuoja į svetainės optimizavimą, tuo sudėtingiau iškelti svetainę, t. y. tuo daugiau pastangų ir resursų reikia, kad pasiekti norimų rezultatų.
Didesnė konkurencija taip pat reiškia, kad tinklapio iškėlimas užtrunka ilgiau. Norint įvertinti, kokia yra konkurencija jūsų nišoje, reikia peržiūrėti TOP 10 rezultatus pagal norimą raktinį žodį. Svarbu atkreipti dėmesį į tai koks yra reitinguojamas turinys ir kokia yra domenų reputacija bei amžius.
AMŽIUS #4
Svetainės ir domeno amžius turi tiesioginę įtaką svetainės iškėlimui. Domeno amžius ir svetainės amžius nėra tas pats. Domenas gali būti užregistruotas prieš tam tikra laiką, bet jame gali būti talpinamos skirtingos svetainės. Pvz. domenui yra 10 metų, bet jame pirma buvo Joomlos svetainė, o po 5 metų tinklapis buvo atnaujintas keičiant TVS, pvz į WordPress.
Taisyklė yra tokia, kuo senesnis yra domenas ir kuo senesnė svetainė, turint galvoje, kad nesikeitė seni URL adresai, tuo lengviau iškelti tinklapį. Todėl ieškant lengvų kelių, neretai kuriamos svetainės ant senų nebenaudojamų domenų, kurie jau turi tam tikrą reputaciją. Dažniausiai tokie metodai naudojami kuriant seo satelitus.
RESURSAI #5
Tai yra vienas iš svarbiausiu faktorių, nuo kurio priklauso ne tik laikas iki paieškos sistemų TOP’o, bet ir viso projekto sėkmė. Resursus galima padalinti į trys tipus.
5.1 Projekto biudžetas
Svetainių SEO optimizavimo kainos pasikeitė per pastarąjį laiką ne tik dėl Euro įvedimo, bet ir dėl pasikeitusių taisyklių. Prieš penkis metus vienas SEO specialistas galėjo vesti apie 20-30 projektų, šiuo metu, gali tik 5-7 projektus. Šiandien SEO optimizavimas nebėra vien tik nuorodų pirkimas.
Iškėlimas reikalauja žymiai daugiau darbo ir žmoniškujų resursų. SEO procese dalyvauja ne vienas žmogus, o komanda, kurioje yra SEO specialistai, internetinės rinkodaros specialistai, tekstų kūrėjai, UX ir dizaino specialistai bei programuotojai.
Į projekto biudžetą taip pat įskaičiuojami turinio kūrimo bei platinimo internete kaštai, kitaip tai vadinasi išoriniu SEO optimizavimu. Į šį sąnaudų straipsnį įskaičiuojami tokie kaštai,kaip spaudos pranešimų platinimas, nuorodų įsigijimas bei kitos išorinio optimizavimo išlaidos.
Apibendrinant, galima pasakyti, kad biudžetas susideda iš komandos atlygio, turinio kūrimo ir platinimo bei pačios SEO agentūros uždarbio.
Didesnis biudžetas suteikia galimybę įtraukti daugiau specialistų prie proceso, kurti daugiau kokybiško turinio, pasinaudoti kokybiškesniais išoriniais resursais, kas užtikrina ilgalaikį efektą svetainei.
5.2 Įdirbis
Jeigu konkreti seo specialistų komanda jau turi įdirbį jūsų turimoje nišoje, t. y. turi parties dirbant su panašiais projektais, ar net su jūsų konkurentais tai reikškia, kad seo specialistams bus žinomi šitoje nišoje naudojami resursai, taip pat kokie konkrečiai faktoriai turi įtakos jūsų projekto iškėlimui. Toks įdirbis palengvina ir pagreitina tinklapio iškėlimo procesą.
5.3 Komanda ir patirtis
Kaip ir kitose srityse, profesionalumas ir patirtis lemia galutinį rezultatą. Kai jums reikia stomatologo ar teisininko pagalbos į ką atkreipiate dėmesį pirmoje vietoje? Ar dažnai atliekate tokius darbus patys? Tikėtina, kad turite tam tikrus kriterijus, pagal ką atrenkate tinkantį specialistą, kuriam turite tam tikrų lūkesčių.
SEO profesionalumas ir patirtis ne išimtis. SEO specialistas, kuris turi daug metų patirties, matęs ne tik sėkmingų projektų, bet ir nepasisekusių iš kurių turėjo galimybę pasimokyti, turės daugiau žinių ir veikiančių metodų bagažą, nei pradedantysis SEO specialistas. Kaip rinktis SEO specialistą žiūrėkite čia (Google atstovo rekomendacijos).
Per kiek laiko galima pasiekti apčiuopiamų seo rezultatų?
Atsakymas į klausimą priklauso nuo aukščiau įvardintų faktorių kombinacijos. Jeigu jūs laikysitės tokios taisyklės, kad stabilus rezultatas ateina po 6-12 mėnesių nuo SEO optimizavimo darbų pradžios, tikimybė, kad jūs nusivilsite yra maža.
Bendra rekomendacija planuojant internetinio projekto vystymą ir kitus veiksmus – ruoštis iš anksto. Jeigu jums labai svarbu kalėdinio laikotarpio srautai, pvz. susiję su dovanomis, svetainės optimizavimą reikia pradėti vasarą arba pavasarį, priklausomai nuo konkurencijos. Jeigu jūsų verslas yra sezoninis, susijęs su turizmu, pvz. baidarių nuoma, tada svetainę reikia pradėti ruošti žiemą.
Pateiksime orientacinius terminus, kad internetinių projektų vadovai arba svetainių savininkai galėtų orientuotis ir planuoti tinklapio vystymą. Apytiksliai terminai yra pateikiami su sąlygą, kad svetainėje atliktas tvarkingas vidinis optimizavimas, apie kurį rašėme aukščiau.
Senas domenas + vidutinė konkurencija = 4-6 mėnesiai
Naujas domenas + vidutinė konkurencija = 6-9 mėnesiai
Senas domenas + stipri konkurencija = 6-9 mėnesiai
Naujas domenas + stipri konkurencija = 9-12 mėnesių
Nors tai yra bendri paskaičiavimai, mums dažnai pavyksta pasiekti reikalingų rezultatų ankščiau nei parodyta lentelėje. Tai įvyksta dėka tinkamo pasiruošimo, informacijos surinkimo, apdorojimo ir pateikimo. Pateiksime keletą iš naujesnių pavyzdžių, kai paieškos sistemos teigiamai įvertindavo turinį ir iškeldavo greičiau nei įprastai. Šie pavyzdžiai yra su vidutinės konkurencijos lygio raktinėmis frazėmis.
Pavyzdys 1
Raktažodis: “chazano dieta”
Paieškos per mėn.: 500
Turinys patalpintas: Balandžio 7 d., 2017m
Tekstas pateko į indeksą balandžio 15 d. 2017 m. į 9 vietą.
Tekstas pasiekė TOP 3 balandžio 23 d. 2017m.
Dėl šiai dienai egzistuojančių paieškos sistemų reikalavimų, SEO optimizavimas tapo mažiau patrauklus (finansine prasme) arba neprieinamas jaunam ir smulkiam verslui, arba verslui kuriam reikia rezultato čia ir dabar. Tvarkingai atliktas tinklapio SEO optimizavimas atsiperka ilgalaikėje perspektyvoje. Todėl prieš užsisakant SEO paslaugas rekomenduojama apsvarstyti ir paskaičiuoti, ar šiai dienai galiojantis svetainės optimizavimo terminas yra pakeliamas jūsų verslui.