Rekomendacijos iš pirmų rankų

Google atstovas duoda keletą rekomendacijų verslininkams, kurie renkasi SEO agentūrą.

Svarbus momentas, Google atstovas oficialiai paminėjo, kad tinklapio savininkas, turėtų tikėtis pirmų pozityvių rezultatų nuo 4 iki 12 mėnesių laikotarpyje (nuo 1:39 min).

Daugiau rekomendacijų iš Google atstovų rasite čia:

Kiekvienam, turinčiam savo verslą ar norinčiam jį pradėti, labai svarbu yra pasiekti kuo didesnę tikslinę, esančių ar būsimų potencialių klientų auditoriją, todėl reikėtų žinoti kuo daugiau informacijos apie paieškos optimizavimą, kitaip dar vadinamą SEO (angl. Search engine optimization) galimybes.

Štai keletas Google paieškos programinės plėtros vadovės Mayle Ohye patarimų apie tai, kaip pasisamdyti tinkamą SEO specialistą ir išvengti dažnai pasitaikančių klaidų, kurios kainuoja ne tik daug pinigų, bet ir mažina jūsų internetinės svetainės populiarumą bei lankomumą.

Profesionalios SEO konsultacijos →

Geras SEO specialistas jums rekomenduos, kaip:

  • Praktiškai savo svetainei sukurti draugišką aplinką, susietą tiek su puslapio aprašymais tinklaraštyje (angl. blog),
  • Pagerinti svetainės darbą naudojantis kompleksiškais paieškos įrankiais, tokiais kaip: kalbos žymeklis (angl. Language marker), atliekantis informacijos paiešką keliomis užsienio kalbomis pagal raktinius žodžius.
  • Užtikrins tinkamą prisijungusių klientų aptarnavimą, nesvarbu ar jie naudojasi kompiuteriu ar mobiliuoju telefonu.

Daugeliu atvejų, pradedančiajam verslui įvertinti galimą SEO naudą ir tinkamai ją pritaikyti užtrunka nuo keturių mėnesių iki vienerių metų, todėl patariama prieš pradedant dirbti su SEO specialistu, prašyti patvirtinimo dėl rekomendacijos iš Google paieškos sistemos, pagalbos centro nuorodos, video ar Google atsiliepimo forume.

Šie įrankiai gali būti naudingi, nes:

  • Padeda SEO specialistui nustatyti ir aprašyti įrankius, kuriuos reikia pritaikyti siekiant geresnio puslapio reitingavimo.
  • Suformuoja užduotis, bei galimus jų sprendimo būdus.

Šių užduočių suformulavimas apsaugos jus nuo savamokslių SEO specialistų, kurie dažniausiai vengia tokios informacijos užklausų ir  apsiriboja pasiūlymais sukurti daugiau raktinių žodžių, tikslinių žymių (angl. Metatag) ar mokamų nuorodų populiariose informacijos paieškos sistemose.

Nusiuntę užklausą „Google Advice”, sužinosite, jog didesnis raktinių žodžių bei tikslinių žymių kiekis dažnai nėra geriausias sprendimas. Svarbiausia yra išsiaiškinti savo klientų poreikius; siekiant interneto svetainę pritaikyti mobiliajam telefonui, pagerinti jos navigaciją ir palengvinti reikalingos informacijos paiešką, kuri žymiai susistiprintų jūsų prekės ženklą.

Žinoma, visa tai reikalauja daug laiko ir papildomų investicijų, įgyvendinant papildomus techninius sprendimus ir pan., todėl reiktų gerai pagalvoti, prieš priimant sprendimą samdyti SEO specialistą, nes jei jūs esate naujokas rinkoje, jums prireiks kantrybės, siekiant susigrąžinti investuotus pinigus ir uždirbti pelno.

Jei tvirtai nusprendėte samdyti SEO paslaugų specialistą, siūloma atlikti šiuos žingsnius, kurie padės jums apsispręsti ir išsklaidys abejones:

Žingsniai padėsiantys tinkamai pasamdyti SEO paslaugų specialistą:

Abipusio interviu atlikimas

Siekiant užduoti dominančius klausimus, susijusius su jūsų verslo plėtra ir populiarinimu. Šiame žingsnyje reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad geram SEO specialistui bus svarbi reali nauda jūsų verslui, o ne tik informacijos paieškos reitingavimas.Todėl, galite sulaukti klausimo, apie tai „kokią pridėtinę vertę klientui sukuria jūsų verslas ar jūsų teikiama paslauga?“.

Teisingas atsakymas į šį ir tokius klausimus, kaip „apibūdinkite savo klientus? Kaip jie šiuo metu suranda jūsų interneto svetainę?“ bei „kokiu būdu jūs uždirbate iš savo verslo ir kaip informacijos paieška padeda uždirbti?“ ar „kokius informacijos paieškos kanalus jūs naudojate? Papildomos reklamos būdai? Socialiniai tinklai?“, „kas yra jūsų konkurentai? Kokius įrankius jie naudoja potencialiems ar esantiems klientams?“ padės išsiaiškinti jūsų silpnybes ir suformuluoti užduotis, siekiant padidinti esamą bei potencialią būsimų klientų tikslinę grupę.

Rekomendacijų patikrinimas

Jei jūsų potencialus SEO kandidatas įvardija ankstesnius klientus – būtinai patikrinkite rekomendacijas. Labai svarbu iš ankstesnių užsakovų išgirsti apie SEO naudingus patarimus ir gerąją patirtį dirbant kartu su programuotojais, dizaineriais, vartotojų patirčių tyrėjais ir rinkodaros specialistais.

Geras SEO turėtų būti toks, su kuriuo jūs kartu galėsite dirbti bei iš jo mokytis, eksperimentuoti ir kartu rūpintis jūsų verslu, o ne tik svetainės iškėlimu į aukščiausias pozicijas. Taip pat SEO specialistas stengsis lavinti jus ir jūsų darbuotojus, aiškinti, kaip veikia paieškos varikliai, tam, kad SEO taptų bendros verslo veiklos dalimi.

Informacijos paieškos ir techninio puslapio vertinimo audito užklausa

Jei pasitikite savo SEO kandidatu, duokite jiems apribotą (ne pilną) prieigą prie savo Google Search konsolinių duomenų (Google Search console data) ir netgi prie Analytics duomenų. Greičiausiai už šią paslaugą teks papildomai sumokėti.

Prieš pakeičiant informaciją jūsų svetainėje, padėkite SEO specialistui atlikti techninį ir paieškos auditą, tam, kad jis pateiktų prioritetinių veiksmų, reikalingų SEO pagerinimui planą.

Jei atstovaujate didesnę kompaniją, galite pasisamdyti keletą SEO specialistų, kurie atliktų auditą ir sudėliotų patobulinimų prioritetus, atkreipkite dėmesį į tai, ką kiekvienas jų atsakys ir nuspręskite su kuriuo galėsite dirbti geriausiai.

Pagrindiniai žingsniai, kuriuos turėtų pateikti SEO specialistas audito metu:

  • Problemos identifikavimas;
  • Siūlomi pakeitimai (sprendimai);
  • Apytikriai apskaičiuotos investicijos (tinkamai atliktas auditas padės įvertinti kiek laiko, energijos ir pinigų prireiks jūsų programuotojams atlikti patobulinimus, o Google Search bei naršytojams ir klientams, įvertinti pakeitimus. SEO turėtų dirbti su jūsų programuotojais, tam, kad geriau suprastų galimus techninius apribojimus).
  • Galimo teigiamo poveikio verslui nustatymas (poveikis gali pasireikšti per pagerėjusią reitingo poziciją, kas reikštų daugiau lankytojų ir konversijų arba galimai teigiamas poveikis, pasiekiamas posistemės pakeitimais, išvaloma Jūsų svetainė ir padeda Jūsų prekės ženklui tapti judresniu (guvesniu) ateityje.
  • Plano pokyčių įgyvendinimui, eksperimentams ir nesėkmių nustatymui (jei rezultatai nepateisins lūkesčių) pateikimas. Visa tai apibendrina techninio ir paieškos audito struktūrą.

Esminius skirtumai tarp techninio ir paieškos audito.

Techninis auditas:

  • Padeda nustatyti problemas, susijusias su vidinėmis nuorodomis (angl. internal linking);
  • Svetainės nuskaitomumu (angl. Crawlability);
  • Svetainės URL parametrais; sąsaja su serveriu (angl. Server Connectivity);
  • Svetainės atsakymo kodais (angl. response codes)

Jei SEO specialistas paminės, kad jūsų svetainėje yra dubliuojamo turinio problemų, kurias reikia taisyti, įsitikinkite, kad jis Jums nurodo tikslius URL, kurie konkuruoja dėl tos pačios užklausos, arba kad paaiškintų, jog tai turi būti pritaikyta siekiant ilgalaikės svetainės gerovės, bet ne pradinio augimo.

Svetainėse dažnai pasitaiko besidubliuojančio turinio, bet ne visada tai yra skubių pakeitimų reikalaujanti problema.

Paieškos auditas

Čia užklausos suskirstomos į kategorijas:

  • firminę/su prekiniu ženklu (angl. Branded) pvz. „Gmail” paskyra.

Firminiai paieškos žodžiai yra tie, kuriuose yra jūsų verslo arba svetainės pavadinimas, pvz. „Gmail” paieška yra firminė užklausa.

  • be prekinio ženklo (angl. Unbranded) pvz. elektroninis paštas.

Tuo tarpu, elektroninio pašto (angl. email) paieška yra be prekinio ženklo arba tiesiog bendras paieškos žodis. SEO specialistas turi užtikrinti, kad firminės užklausos siūlytų Gmail. Taip jūsų klientai lengviau rastų informaciją, susijusią su jūsų verslu.

Užklausoms be prekinio ženklo SEO gali padėti geriau susigaudyti konkurencingoje interneto aplinkoje. Specialistas gali parekomenduoti užklausas, pagal kurias jūsų verslui vertėtų užimti aukštesnę reitingavimo vietą, lyginant su konkurentų veiksmais.

Pavyzdžiui, jei jūsų konkurentai turi gerus atsiliepimus, skelbia turinį, kuriuo dalinasi vartotojai arba geros reputacijos svetainę, tuo atveju, SEO specialistas patars, kaip pagerinti savo pozicijas užklausų reitingavime bei patobulinti vartotojo patirtį (angl. User experience).

SEO specialistas greičiausiai jums suteiks tokius patarimus:

  • atnaujinti pasenusį turinį (pritaikys patogiam naršymui bei mobiliesiems įrenginiams);
  • pagerinti vidines nuorodas (angl. internal linking) (vidines nuorodas susiejant su turiniu ir taip pagerinant jo pasiekiamumą);
  • didinti žinomumą (angl. Generate buzz). Dažniausiai tam pasitarnauja socialiniai tinklai ir verslo santykiai, padedantys pritraukti potencialius vartotojus į jūsų svetainę;
  • identifikuoti ir stebėti savo konkurentus.

Gavus audito rezultatus bei specialisto rekomendacijas belieka priimti sprendimą ar pirkti SEO paslaugas savo verslui.