google populiariausios tvs

Šiuo tyrimu buvo siekiama ištirti kokios turinio valdymo sistemos yra reitinguojamos geriausiai Lietuvos Google paieškos sistemoje. Patikimesniam rezultatui buvo atlikti matavimai pagal tuos pačius raktažodžius 2 kartus per metus.

Naudojami metodai

Atsitiktine tvarka buvo pasirinkta po 10 raktažodžių iš dviejų svetainių kategorijų:

  • paslaugas teikiančių / reklamuojančių svetainių;
  • prekes parduodančių svetainių. 

✅ Tyrime buvo naudojamas Rank Tracker pozicijų tikrinimui google.lt paieškos sistemoje.

✅ Buvo tiriamos pirmosios Top 10 pozicijų neiskaitant tokių kaip žemėlapio, nuotraukų bei mokamos reklamos rezultatų.

✅ Turinio valdymo sistemai nustatyti svetainės buvo patikrintos su whatcms.org programa

 

Keli tyrimo atradimai:

  • WordPress turinio valdymo sistema dominuoja Google paieškoje su 50.5% paslaugų sektoriuje ir 23.5% prekes parduodančių sektoriuje.
  • 1-ąsias pozicijas Google paieškoje pasirinktoje raktažodžių imtyje dažniausiai užima WordPress TVS kuri šioje pozicijoje atsidūrė 16 kartų iš 40.
  • WordPress (37%), Prestashop (8,25%) ir OpenCart (6,25%) – vienintelės turinio valdymo sistemos perkopiančios 5% naudojimo ribą, visos kitos tyrime minėtos valdymo sistemos yra naudojamos labai nedažnai.

Eiti prie tyrimo rezultatų

 

Tyrime pasirinktos dvi raktažodžių kategorijos, nes keliami reikalavimai turinio valdymo sistemoms paprastai skirtingi priklausomai nuo to, koks svetainės tikslas. Įmonės, kurios teikia paslaugas, tikėtina rinksis kitokio tipo turinio valdymo sistemas nei įmonės, kurios parduoda prekes.  Kitaip sakant, TVS pasirinkimas dažniausiai priklauso nuo to kokio tai tipo svetainė: informacinio pobūdžio svetainė ar svetainė su prekių katalogų.

 

Paslaugų sektoriaus internetinės svetainės 

Buvo pasirinkti 10 raktažodžių:

  • SEO
  • Tinklapių kūrimas
  • Odontologijos klinika Vilniuje
  • Interjero dizainas
  • Buhalterinės paslaugos
  • Įmonių steigimas
  • Valymo paslaugos
  • Apdailos darbai
  • Perkraustymo paslaugos
  • Autoservisai Vilniuje

Rezultatų palyginimas

Kaip minėta anksčiau tyrimo duomenys buvo renkame dvejais laikotarpiais. 2021 metų sausio ir rugpjūčio mėnesiais. Esami rezultatai pirma yra išskiriami atitinkamai nuo laikotarpio, o rezultatų pabaigoje išvedamas vidurkis ir pateikiama infografika su išvadomis.

2021m. sausio rezultatai

TVS populiarumas:

  • 31 neidentifikuotos
  • 48 WordPress
  • 6 Joomla
  • 3 ProcessWire
  • 2 CMS MadeSimple
  • 2 Duda
  • Po 1 įrašą dalinasi dar 8-ios TVS (Contao, Wix, October CMS, Mediawiki, Codeigniter, Drupal, Prestashop ir SilverStripe CMS)

 

31-a svetainė turi neidentifikuotą TVS. Tikėtina, kad net 31% svetainių esančių dešimtuke naudoja pagal užsakymą jiems padarytą turinio valdymo sistemą arba išvis nenaudoja turinio valdymo sistemos. Į šį skaičių papuola skelbiu.lt svetainė net 9-is kartus, bei paslaugos.lt – 6-is kartus. Whatcms.org nenustatė ar šios svetainės turi TVS. 

Pasirinktoje imtyje paslaugų sektoriuje daugelis svetainių naudoja WordPress TVS – net 48% (48 iš 100). Pagal populiarumą Joomla iš TVS yra antroje vietoje, ir ją pasirinkę 6% (6 iš 100) svetainių. Trečioje vietoje – ProcessWire, kurią pasirinko 3%. Likusius 12% rezultatų dalinasi net 9-ios skirtingo pobūdžio programos ar turinio valdymo sistemos – CMS Made Simple, Duda, Contao, Wix, October CMS, Mediawiki, Codeigniter, Drupal, Prestashop ir SilverStripe CMS.

2021m. Rugpjūčio rezultatai

TVS populiarumas:

  • 53 WordPress
  • 37 neidentifikuotos
  • 3 Joomla
  • 2 Wix
  • Po 1 įrašą dalinasi dar 5-ios TVS (Contao, Wix, MediaWiki, Duda ir PrestaShop)

37-ios svetainės turi neidentifikuotą TVS. Lygiai taip pat kaip ir susio rezultatai, 37% svetainių esančių dešimtuke naudoja pagal užsakymą jiems padarytą turinio valdymo sistemą arba išvis nenaudoja turinio valdymo sistemos.

Pasirinktoje imtyje paslaugų sektoriuje svetainės vis viena po pusmečio naudoja WordPress TVS – net 53% (53 iš 100), palyginus su sausio mėnesio rezultatais – WordPress naudojimas populiarėja. Pagal populiarumą Joomla iš TVS išlieka antroje vietoje, bet ją naudoja per pus mažiau svetainių nei anksčiau atliktame tyrime. Trečioje vietoje – nauja TVS October CMS kurią naudoja dvi svetainės iš Top 10. Likusius 5% rezultatų dalinasi mažiau svetainių nei prieš pusę metų – tik 5-ios. Likusię rezultatai yra Contao, Wix, MediaWiki, Duda ir PrestaShop.

Populiariausios paslaugų sektoriaus TVS 2021 metais

 

populiariausios tvs paslaugu sektoriuje

 

Palyginus sausio ir rugpjūčio mėnesių rezultatus – WordPress yra populiariausia TVS (50.5%) tarp paslaugas teikiančių svetainių.

 

Prekių pardavimų sektoriaus internetinės svetainės 

Buvo pasirinkti 10 raktažodžių:

  • Natūrali kosmetika
  • Vaikiški rūbai
  • Minkšti baldai
  • Plieninė stogo danga
  • Tapetai kaina
  • Oro kondicionieriai
  • Vyriški batai
  • Vestuvinės suknelės
  • Odinės rankinės
  • Vestuviniai žiedai

Rezultatų palyginimas

2021m. Sausio rezultatai

Rezultatai įvairesni nei paslaugų sektoriaus svetainių. 

TVS populiarumas:

  • 26 neidentifikuotos
  • 26 WordPress
  • 14 Prestashop
  • 14 Opencart
  • 5 Magento
  • 4 Oxid
  • 11 Joomla, CMS Made Simple, Codeigniter, Silverstripe CMS, nopCommerce, Sylius, ir CS-Cart

26% svetainių yra neidentifikuotos. WordPress išlaiko lyderio poziciją ir tarp elektroninių parduotuvių. Net 26% svetainių parengtos su WordPress. Po 14%  dalinasi svetainės kurios yra paruoštos su Prestashop ir OpenCart. Magento naudoja 5-ios svetainės iš 100, 4-ios naudoja OXID eSales. 

Taigi, 80 procentų rezultatų dalinasi vos keturios kategorijos – neidentifikuotos TVS, WordPress, Prestashop ir OpenCart. Likusius 20% rezultatų dalinasi – Joomla, CMS Made Simple, Codeigniter, Silverstripe CMS, nopCommerce, Magento, Sylius, Oxid eSales ir CS-Cart (viso 9-ios turinio valdymo sistemos). 

2021m. Rugpjūčio rezultatai

Analizuojant galima pastebėti, jog ir šį kartą rezultatai drąstiškai nepakito.

TVS populiarumas TOP 10:

  • 33 neidentifikuotos
  • 21 WordPress
  • 17 Prestashop
  • 11 Opencart
  • 5 Magento
  • 13 Oxid, Joomla, CMS made simple ir kt.

Nors ir šiek tiek daugiau, t.y. 33% svetainių turi neidentifikuotas turinio valdymo sistemas, bet esmė išlieka ta pati. WordPress išlaiko lyderio pozicijas ir tarp elektroninių parduotuvių su 21%. Toliau seka PrestaShop su 17% ir ta pati OpenCart TVS kaip ir prieš puse metų su 11%. Galime teigti, jog palyginus šias dvi konkurentes PrestaShop atlieka geresnį darbą ir lenkia OpenCart 6% visų Google Top 10 rezultatų nustatytoje imtyje. Magento išlieka Top 4-a TVS neskaitant neidentifikuotų ir sulaukia jau 5%. Visos kitos TVS kurios dalinas likusius 13% yra Joomla, CMS Made Simple, Laravel, nopCommerce, Sylius, OXID eSales ir CS-Cart.

Taigi, šįkart 82% dalinas – neidentifikuotos TVS, WordPress, Prestashop ir OpenCart. Likusius 18% rezultatų dalinasi – Magento su anksčiau minimais 5%, Joomla, CMS Made Simple, Laravel, nopCommerce, Sylius, OXID eSales ir CS-Cart. 

Populiariausios prekių pardavimų sektoriaus TVS 2021 metais

 

populiariausios tvs prekiu pardavimu sektoriuje

 

Palyginus sausio ir rugpjūčio mėnesių rezultatus – neidentifikuotos yra populiariausia TVS (29.5%) tarp prekes parduodančių svetainių.

Rezultatų palyginimo santrauka:

  • WordPress TVS nustatytame laikotarpyje yra vienvaldė lyderė;
  • Neidentifikuotų svetainių daugėja. Galima spėti, jog kai kurios svetainės verčiau kuriasi valdymo sistemas pačios arba pagal užsakymą ir nesirenka tarp rinkoje esančių TVS;
  • Google Top 10 rezultatų sąraše šios analizės raktažodžių imtyje laikui bėgant atsirado naujų TVS, bet TOP 5-uką užima tos pačios TVS.

Google TOP 3 pozicijos: kokie rezultatai?

Nemažai tyrimų buvo atliekama išsiaiškinti, kurios Google pozicijos sulaukia daugiausia vartotojų dėmesio. 2010 metais darytame Chitika tyrime rašoma, kad pirmajame Google puslapyje apie 60% paspaudimų gauna pirmose trijose pozicijose esančios svetainės ir apie 80% paspaudimų gauna pirmosios 5-ios pozicijos. Daugiau nei 90% paspaudimų gauna pirmojo puslapio internetinės svetainės. Šiai dienai, anot Smart Insights atlikto tyrimo, situacija nėra pasikeitusi. Ne veltui daugelis svetainių bando patekti į Top trejetuką. 

Apžvelkime gautus rezultatus turinio valdymo sistemų patekusių į pirmąjį Google Top trejetuką.

Google TOP 1 svetainių turinio valdymo sistemos

2021m. Sausio rezultatai

top1-01

 

Rezultatai paslaugų sektoriaus svetainių papuolusių į aukščiausią poziciją Google paieškoje iš tiesų neįtikėtini. Net 60% pirmų vietų Google paieškos sistemoje esančių svetainių naudoja WordPress TVS. Kitos 40% svetainių turi TVS, kurios darytos pagal individualų užsakymą, neindentifikuotos arba neturinčios TVS. 

Tuo tarpu prekių pardavimais užsiimančios svetainės WordPress naudoja retai – tik 1 iš 10 svetainių. Populiaresnės yra neidentifikuotos / pagal užsakymą rengtos TVS (30%) arba Magento TVS (20%). Po 10% naudoja – WordPress, Cs-Cart, Silverstripe CMS, PrestaShop, OpenCart. 

2021m. Rugpjūčio  rezultatai

 

top1

 

50% paslaugų sektoriaus svetainių naudoja WordPress TVS. Lyginant su anksčiau atlitku tyrimu – TOP 1 rezultatuose WordPress naudojančių svetainių sumažėjo, bet vis tiek išlieka dominuojančia. 40% šio sektoriaus svetainių naudoja neidentifiktuotas TVS ir likusieji 10% atitenka Contao TVS.

40% prekių pardavimų sektoriaus svetainių naudoja WordPress TVS ir palyginus su ankstesniu tyrimu WordPress naudotojų tarp Top 1 padaugėjo keturis kart. Taip pat 30% naudoja neidentifikuotą TVS, po 10% dalinasi PrestaShop, Magento ir OpenCart.

Taigi, 1-ąsias pozicijas Google paieškoje pasirinktoje raktažodžių imtyje dažniausiai užima WordPress TVS kuri šioje pozicijoje atsidūrę 16 kartų.

Google Top 3 pozicijoje svetainių turinio valdymo sistemos

2021m. Sausio rezultatai

top3-01

 

Pirmos tyrimo dalies laikotarpiu Top 3-uke nėra dominuojančios svetainės su TVS. Bendrai WordPress TVS pasirinko vos 2-i svetainės. Net 11 svetainių neturi turinio valdymo sistemos arba ji yra neidentifikuota. 

Po 5% pozicijų užimta tokios TVS sistemos kaip – Joomla, Wix, nopCommerce, PrestaShop, OpenCart, Cs-Cart, CMS Made Simple. 

2021m. Rugpjūčio  rezultatai

top3

 

Antros tyrimo dalies laikotarpiu analizė šiek tiek kitokia. Bendrai Top 3 pozicijose esančios paslaugų sektoriaus svetainės naudoja WordPress TVS su net 60% svetainių,o prekių sektoriaus svetainės esančios Top 3 40% atitenka neidentifikuotoms TVS ir PrestaShop su 30%.

Taip pat Top 3 pozicijoje esančios svetainės naudoja tokius TVS kaip Wix, cs-cart, Joomla bei Sylius. 

Apibendrinus, 3-ąsias pozicijas Google paieškoje pasirinktoje raktažodžių imtyje dažniausiai užima neidentifikuotos TVS kurios šioje pozicijoje atsidūrė 18 kartų.

 

TVS papildinių apžvalga

WooCommerce, WPBakery ir Elementor

Internetinės svetainės gali būti kuriamos įvairiais būdais, gali naudoti įvairus papildinius ją tobulinant. Tradicinis būdas sukurti veikiančią svetainę yra naudojant tam tikras programavimo kalbas kaip PhP, HTML, CSS, C++, JavaScript ar kita. Bet laikui bėgant atsirado alternatyvų kurios nereikalauja mokėti programavimo kalbos.

Svetainių konstruktoriai ir papildyniai

Šio tyrimo metu buvo analizuojama ir svetainių konstruktorių bei papildinių naudojimas. Naudojama programinė įranga whatcms.org taip pat turi plačią svetainių konstruktorių ir papildinių duomenų bazę, tad jos pagalba atrinkta informacija tyrimui atlikt.

Tam tikros šio tyrimo metu analizuojamos svetainės buvo sukurtos WooCommerce, WPBakery ir Elementor svetainių konstruktorių bei papildinių pagalba, jos tyrimo metu buvo pastebimiausios.

konstruktoriu-naudojimas

 

Prekes pardavinėjančių svetainių sektoriuje svetainių papildinius sausio mėnesį bendrai naudojo 21-as Google paieškos rezultatas Top 10-uke, o po pusės metų naudojimas pakilo iki 24-ių rezultatų.

Paslaugų sektoriuje naudojimas žymiai mažesnis, vos 10 rezultatų nurodė, jog svetainės kūrimui naudojo konstruktorius ar papildinį WooCommerce, bet laikui bėgant ir atliekant analizę po pusės metų naudojimas išaugo iki 18-os rezultatų.

Daugiausiai naudojami svetainės papildyniai šio tyrimo raktažodžių imtyje yra:

 WooCommerce – prekių sektoriuje bendrai su 26-iais rezultatais.

ir 

WPBakery – paslaugų sektoriuje bendrai su 17 rezultatų.

Tyrimo išvados

populiariausios TVS

  • Pagal pasirinktus tyrimui raktažodžius WordPress lyderiauja pagal populiarumą (74 svetainės iš 200). Be abejo, negalime daryti išvados, kad norint papulti į pirmąjį dešimtuką, reikėtų rinktis būtent šią turinio valdymo sistemą. Taip pat negalima daryti prielaidos, kad apskritai WordPress yra populiariausia lietuvių pasirenkama turinio valdymo sistema, nes buvo tirta tik 200 pozicijų, o tai neleidžia daryti vienareikšmės išvados dėl WordPress populiarumo.

Bet šio tyrimo nurodytų raktažodžių imtyje WordPress turinio valdymo sistema yra populiariausia.

  • Iš tyrimo duomenų taip pat matome, kad be WordPress, verslai yra linkę rinktis (57 iš 200 svetainių) pagal individualų užsakymą parengtas TVS arba iš viso jų neturėti (neidentifikuotos).
  • Rugpjūčio tyrimo informaciją palyginus su tyrimu atliktu sausio mėnesį galime pastebėti naujus prizininkus. PrestaShop TVS po pusės metų tampa populiaresne TVS ir priartėja prie WordPress TVS šiek tiek arčiau nei kitos.
  • Iš visų 22-iejų TVS (įskaitant ir neidentifikuotas TVS kaip vieną vienetą) tik trys turinio valdymo sistemos perlipa 5% ribą – WordPress, Prestashop ir OpenCart. 

 

Tyrimo techninis aspektas

Tyrime imta po vieną raktažodį iš vienos srities, kurio ieškomumas per mėnesį būtų bent 300 kartų, t.y. buvo siekiama pasirinkti pakankamai populiarų ir konkurencingą raktažodį. Tyrimo tikslas išanalizuoti, su kokiomis turinio valdymo sistemomis (toliau tekste – TVS) ar be TVS svetainės papuolė į pirmąjį Google paieškos puslapį ir kaip rezultatai pasikeitė tarp 2021/01/ 9-17d. ir 2021/08 23-26d. laikotarpių.

Visos svetainės buvo tikrinamos whatcms.org puslapyje. Šios svetainės duomenų bazėje yra 1045-ios turinio valdymo sistemos, kurias programa atpažįsta. Dalis analizuotų svetainių neturėjo turinio valdymo sistemos, naudojo vidines sistemas kurtas jų pačių arba pagal užsakymą, arba taip pat apie esamą turinio valdymo sistemą duomenų nėra – tekste vadinamos “neidentifikuojamos”. 

Šiame tyrime nebuvo imti ir analizuoti žemėlapio, nuotraukų ir mokamos reklamos rezultatai. Analizuojant buvo naudojama Google išplėstinės paieškos funkcija. Paieška buvo susiaurinta pagal regioną (Lietuva) ir kalbą (Lietuvių). Šiuo tyrimu nebuvo siekiama išsiaiškinti, kuri TVS yra geriausia ar populiariausia Lietuvoje. Taip pat nebuvo tiriami jokie kiti parametrai, susiję su patekimu į Google Top 10 ar svetainių optimizavimu. Toliau straipsnyje bus kalbama tik apie atlikto tyrimo rezultatus. 

 

Terminologija:

TOP 1 – Pirma vieta organinėje Google paieškoje 

TOP 3 – Pirma, antra ir trečia vietos organinėje Google paieškoje 

TOP 10 – Pozicijos nuo 1 ik 10 organinėje Google paieškoje