Informacinės technologijos – tai visuma apimanti kompiuterines technologijas, techninę ir programinę įrangą, internetą bei asmenis dirbančius su tokiomis technologijomis.
Ko gero neįsivaizduojame savo kasdienybės be kompiuterio, išmaniojo telefono ir kitų panašių technologijų. Sunku patikėti, tačiau vos prieš kelis dešimtmečius viso to nebuvo.
Kartu su tokiais pokyčiais technologijos įvyko ir daug pokyčių kituose mūsų gyvenimo aspektuose – bendravime, moksle, versle ir t.t.
Sužinokite: Kas yra SEO ir kaip jis veikia →
Informacinių technologijų raida
Pati frazė Informacinės Technologijos yra labai plati, teoriškai į ją įeina didžioji dalis žmonijos istorijos ir gebėjimu perduoti informaciją tam tikroje terpėje. Kur kas dažniau kalbant apie IT, žinoma, turima omenyje technologijas kurios yra paremtos kompiuteriniu darbu ir virtualia erdve.
Verta pabrėžti, jog kompiuterinės technologijos taip pat smarkiai pasikeitė nuo pat jų pradžios. Pirmieji kompiuteriai užimdavo didžiausias patalpas, o jiems valdyti prireikdavo visos komandos žmonių. Tas pats galiojo ir asmeniniams kompiuteriams kuriuos eiliniai žmonės galėdavo įsigyti kiek vėliau.
Pirminiai kompiuteriai buvo sukurti su tikslu atlikti elementarias matematines funkcijas, rašyti tekstą ar išsaugoti duomenis. Prasidėjus IT revoliucijai XX amžiaus pabaigoje, kompiuteriai savo galimybėmis augo sulyg kiekvienais metais iki tol kokiuos mes žinome dabar.
Dabartiniais laikais kompiuterinės technologijos pasižymi paprastumu ir galia. Mūsų rankose esantis išmanusis telefonas yra visiška priešingybė praeito amžiaus kompiuteriais, funkcijomis ir galimybėmis lenkiantis bet kurį iš jų. Tai tarsi tendencija – modernūs kompiuteriai ir telefonai – vis mažėja, tačiau didėja jų galimybės.
Tokia sparti informacinių technologijų raida neaplenkė ir verslo sferos, šios technologijos yra implementuojamos visur – pradedant bendravimu tarp kolegų ir užbaigiant žmogaus apsipirkimu elektroninėje parduotuvėje.
Žemiau apie IT svarbą verslui.
IT svarba verslui ir darbovietėje
Informacinių technologijų svarba versle taip pat yra milžiniška, kaip ir kitose gyvenimo srityse. Pasikeitė ne tik būdai kaip bendraujame ir leidžiame atsiskaityti už prekes ir paslaugas savo klientams, tačiau iš esmės pasikeitė ir bendravimo tarp kolegų dinamika, suklestėjo elektroninė komercija.
Plačiau apie elektroninę komerciją ir jos reikšmę kviečiame skaityti čia.
Šioje sekcijoje aptarsime pagrindines verslo ir darbovietes sferas kurias paveikė besikeičiančios Informacinės Technologijos.
Nesvarbu kokio dydžio bebūtų įmonė – milžiniška korporacija, ar smulki kelių kolegų komanda, šios technologijos iš esmės pakeitė verslo veikimo principą pradedant komunikacija ir baigiant darbo kultūra. Apie tai plačiau.
Komunikacija
Priešingai nei anksčiau, darbo metu nebereikia rašyti popierinių laiškų ar laukti kol prisiskambinsime į kitą įmonę telefonu. Užtenka brūkštelėti trumpą elektroninį laišką su svarbiausia informacija ir sulaukti atsakymo, netrukdant per daug nei sau nei kitiems bei taupant laiką.
Tas pats galioja ir bendravime su klientais. Elektroniniai laiškai, kontaktų formos ir kitos priemonės padeda žmonėms gauti tai ko jie nori – staigią informaciją. Nemažai įmonių įsirengia automatines atsakymų sistemas, kurių pagalba galima ne tik rasti tų prekių kurių žmonės ieško, tačiau prireikus pateikti užklausimą ar atsiliepimą.
Ko gero būtų tikslinga manyti, jog staigi komunikacija – ne tik privalumas, tačiau jau ir būtinybė verslui. Klientai neradę tai ko ieško gali greitai perbėgti kitur, ten kur jie atsakymus tikrai ras.
Našumas
Kitas aspektas paveiktas IT – tai našumas. Iš tikrųjų šis aspektas apima viską nuo pačių naudojamų kompiuterių, iki bendravimo priemonių, kurias jau aptarėme prieš tai. Failų talpyklos taupo vietą, laiką, didina patogumą, o visus šiuos aspektus galima pakeisti vos kelių mygtukų paspaudimu.
Sujungus visas šias sistemas kartu verslo veikla tapo žymiai našesnė nei senaisiais laikais ir tai liečia absoliučiai visus jo aspektus.
Mobilumas
Kaip jau minėjome, kompiuteriai seniau buvo itin dideli, o jiems operuoti prireikdavo komandos privalumų. Dabartiniais laikais kompiuterių naudotis labai paprasta, užtenka vieno paprasto žmogaus. Įtaisai tapo lengvesni ir paprasčiau transportuojami, todėl savo darbais ir veikla galima užsiiminėti tiesiog iš namų stalo.
Dėl šios priežasties darbas ofise tapo kaip reikiant paprastesnis darbuotojams atlikti visais aspektais. IT dėka, kampanijos net gi gali pritraukti daugiua darbuotojų – kaip privalumus pasiūlant galimybes naudotis naujausiomis technologijomis bei darbu iš namų.
Mobilumo aspektas aktualus ir įmonės plėtimuisi. Kur kas paprasčiau įkurti savo atstovybes ir įdarbinti asmenis kitose užsienio valstybėse, be jokios būtinybės nuomoti patalpas ar panašiai. Komunikacinėmis priemonėmis galima suorganizuoti e-susirinkimus ir derinti įmonės reikalus lygtai visi sudėtumėte viename kambaryje.
Taigi, IT pagalba įmonė gali ir augti.
Darbo kultūra
Galiausiai IT iš esmės pakeitė ir pačią darbo kultūrą daugumoje kampanijų. Svarbiausius dokumentus galima ruošti lengvai savo kompiuteryje, o failų dalijimosi ir talpinimo programos kur kas supaprastino bendradarbiavimo aspektą darbo kultūrą, net ir dirbant iš tolimesnių distancijų.
Kitas dalykas – taupomas laikas ir energija. Nereikia laukti tol kol sulauksite iš kolegos atlikto darbo, o jis gali tiesiog pasidalinti viskuo su jumis akimirksniu pasinaudojant šiuolaikinių IT dėka. Tai viską padaro produktyvesniu procesu, sutaupomas brangus laikas, mažiau šansų iširti komandiniam darbui.
Pabaigai
Straipsnyje trumpai aptarėme informacinių technologijų raidą ir reikšmę verslui. Galima argumentuoti, jog šios technologijos labai drastiškai pakeitė daugelį mūsų gyvenimo aspektų, kas ypač pasireiškė darbovietėje.