E-komercija – tai prekių ar paslaugų pirkimas ir pardavimas bei su tuo susijusių pinigų bei duomenų transakcijos internetu visuma. Toks pirkimas pilnai vyksta virtualioje erdvėje, t.y. – be jokio fizinio kontakto, naudojantis tik IT technologijomis, kurių pagrindą sudaro internetas.
Galima sakyti, jog e-komercija, iš esmės pakeitė tai, kaip mes suvokiame verslą ir jo vykdymo principus.
Čia pardavinėti prekes ir paslaugas mes galime 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, nereikia samdyti darbuotojų, kurie pardavinės jūsų produkciją, nuomotis patalpų, užtenka vienos bendrovės sistemos aptarnauti klientus Lietuvoje ir užsienio valstybėse.
Profesionalios SEO paslaugos →
Pasamdžius kurjerio paslaugas teikiančią įmonę, galima užsakytus produktus pristatyti tiesiai į namus, kad ir tą pačią dieną.
Akivaizdu, jog e-komercija pakeitė mūsų visų suvokimą apie tai, kaip vystyti verslą. Šiame straipsnyje pagalbėsime apie e-komerciją ir pagrindinius jos principus.
E-komercijos objektas ir tikslas
Pagrindinis elektroninės komercijos objektas – moderniomis elektroninėmis priemonėmis sudaromi ir vykdomi, komerciniai, finansiniai ir atsiskaitomieji sandoriai. Į šį apibrėžimą telpa viskas nuo pirminio kliento sudominimo iki galutinio apsipirkimo.
Šios veiklos tikslas – plėtoti ir nuolatos gerinti komercinę veiklą internetinėmis technologijomis. Norint garantuoti sėkmę, verslininkai pasitelkia viską kas naujausia – pradedant dideles apkrovas galinčiais atlaikyti internetinės parduotuvės serveriais, labiausiai pažengusia programinę įrangą, konsultacijomis su tam tikros terpės ekspertais (SEO paslaugų, internetinės reklamos ir kitais specialistais).
E-komercijos veikla iš esmės apima viską kas susiję su paslaugų ir prekių realizavimu internetu pradedant išsamiais savo rinkos tyrimais, prekių gamyba, investicijomis ir baigiant prekių pardavimu klientui.
E-komercija – tai ne vien graži ir patogi internetinė svetainė su patogiu apsipirkimo krepšeliu. Į e-komercijos terminą įeina daugiau sferų.
E-komercijos tipai
Tokio tipo komercija gali pasireikšti keletų būdų. Pateikiame pagrindines rūšis žemiau:
Parduotuvės
Savaime aišku, jog elektroninės parduotuvės – tai fizinių parduotuvių atitikmuo elektroninėje erdvėje. Čia galima rasti tam tikrų prekių ir paslaugų asortimentą, aprašymus ir galimybę jas užsisakyti pagal patogumą.
Peržvelgdami prekių katalogą tokioje parduotuvėje, iš esmės atliekame tą pačią funkciją kaip žvalgydamiesi po parduotuvių lentynas. Tačiau apsipirkimas čia žymiai paprastesnis, belieka suvesti savo duomenis ir pirkimas atliktas.
Skelbimai
Elektroniniai skelbimai padeda pardavimus ir pirkimus atlikti ne tik parduotuvėms, tačiau ir eiliniams žmonėms, juose nurodant pagrindinius paslaugos ar produkto parametrus, kainą bei svarbiausią informaciją apie pardavėją. Kuomet anksčiau turėjome skelbimus spaudoje, dabar toks komercijos tipas persikėlė į virtualią erdvę.
Aukcionai
Dar viena niša kurioje e-komercija pakeitė tradicinį verslą – aukcionai. Virtualioje erdvėje vykstantys aukcionai pasižymi tuo, jog pardavėjai paskelbia tą prekę, kurią nori parduoti, mokėdami komisinį mokestį aukciono organizatoriams.
Potencialūs pirkėjai naršo po prekes ir siūlo už jas savo kainą. Jei to žmogaus kaina „laimi” aukcioną, jis privalo tą prekę nusipirkti. Pastaraisiais metais matomas tokių gigantų kaip Ebay iškilimas. Ebay platformoje pardavimai būtent ir yra paremti aukcionų principu. Taigi, tai dar vienas e-komercijos privalumas.
Bankininkystė
Galiausiai verta paminėti tokį dalyką kaip elektroninė bankininkystė.
Piniginės transakcijos internetu jau tikrai nėra naujiena, tačiau vistiek yra be galo patogus dalykas, leidžianti saugiai ir greitai atsiskaityti bei banko atstovų teigimu, tvarkyti klientų sąskaitas.
Tokiai sistemai „pasijungti”, žinoma, reikia nuvykti į banką, tam, kad žmogus galėtų atlikti bankines transakcijas tiesiai iš savo namų. Tai – dar vienas e-komercijos tipas, rimtai pakeitęs pardavimus.
Kaip matyti, e-komercija sukūrė virtualų atitikmenį praktiškai kiekvienam tradiciniam transakcijos tipui. Galima sakyti, jog iš esmės buvo pakeistas tokio dalyko kaip verslas suvokimas – viskas čia atliekama, greičiau, patogiau, taupomas laikas.
E- komercijos privalumai
Kaip žinia, e-komercija gali padėti verslams lengviau pasiekti klientą ir patenkinti jo lūkesčius įvairiais aspektais. Pateikiame pagrindinius e-komercijos privalumus.
- Greitesnis bendravimas – tai galioja tiek bendravime su verslo partneriais, investuotojais, darbuotojais ir, žinoma, su klientais. Komerciniams tikslams vykdyti čia yra pasitelkiamos naujausios technologijos, kurios padeda lengvai organizuoti skambučius, konferencijas ir kitaip bendrauti, vos keliais mygtukų paspaudimais.
- Didesnis prekių katalogas – kadangi nereikia rūpintis tokiais dalykais kaip prekių išdėstymas, iš esmės visos gėrybės vartotojams gali būti pasiekiamos tiesiai iš sandėlio. Kartu verslininkams žymiai paprasčiau pasiūlyti viską, ką jie turi pardavimui. Fizinėse parduotuvėse dažnai taikomi marketinginiai triukai ir daugelis prekių pirkėjams tampa „nematomi”.
- Mažesnės kainos – kadangi e-komercijoje yra mažesni kaštai bei sutaupoma daugiau išteklių nei fizinėje parduotuvėje, verslininkams yra kur kas paprasčiau pasiūlyti mažesnes kainas. Visos transakcijos, žinoma, gali vykti labai paprastai, virtualioje aplinkoje.
- Patogesnis aptarnavimas – kaip jau minėta, e-komercijoje žymiai paprasčiau pasiūlyti prekes ir jas parduoti klientams. Vos kelių mygtukų paspaudimu yra įvykdoma transakcija ir užsakoma prekė. Jei vartotojas nori susisiekti su parduotuve iškilus kokiems neaiškumams, jis tai gali padaryti labai paprastai paskambinęs telefonu ar parašęs žinutę.
- Pristatymas ir pervežimas – galiausiai žymiai paprasčiau pervežti ir pristatyti prekes jas užsakiusiems klientams. Kuomet klientas kažką užsako, dažnai e-verslai pasiūlo keletą prekių atvežimo opcijų – atvežimas į namus, biurą ar atsiėmimas vietoje. Verslams užtenka sudaryti sutartį su pervežėju, o užsakytos prekės gali būti pristatytos gretai ir patogiai klientams.
E-komercijos principai – nuo ko pradėti ir kaip padidinti pardavimus?
Iš esmės aptarėme visus pagrindus apie e-komercija ir kaip ji yra vykdoma. Tačiau dažnam verslininkui kyla toks klausimas: nuo ko pradėti norint vykdyti / perkelti savo verslą į interneto platybės?
Tinkamos platformos pasirinkimas savo verslui
E-komercijos platformų yra išties daug, interneto platybėse vyrauja labai daug sprendimų verslininkams norintiems pasiekti savo verslo tikslus. Svarbiausia, pasirinkti tokią, jog būtų patogu valdyti ir lengvai jums ir jūsų klientui suprantama.
Tokiu atveju galite pasvarstyti apie WooCommerce platformos integravimą savo svetainėje. Tai – vienas iš populiariausių įrankių elektroninėms parduotuvėms internete. Tereikia tinkamai įrašyti ją į svetainę ir iš karto galima prekiauti. Ją ypač lengva įrašyti naudojantiems WordPress TVS, tačiau galima integruoti ir kitose.
Pasirenkant platformą svarbu pasirūpinti, jog ji būtų pritaikyta mobiliems įrenginiams. Skaičiuojama, jog daugiau nei 60 procentų paieškų yra atliekama telefonu, o šioje terpėje pirkėjai yra labiau pasiruošę pirkti. Neprisitaikius prie to, gali būti prarastas didelis skaičius potencialių pirkėjų.
Nuspręskite kuo prekiausite
Norint klientams pasiūlyti kažką naujo darosi vis sunkiau, kaip ir surasti vis dar neišplėtotą nišą. Geriausias dalykas norint rasti savo vietą rinkoje yra stebėti tendencijas besikeičiančias joje, kreipti dėmesį į naujoves ir skubėti į jas įsilieti. Jei to nepadarysite, kažkas tai padarys už jus.
Ko gero ir taip aišku, jog bandyti konkuruoti labai konkurencingoje nišoje – neapsimoka, kadangi bus labai sunku aplenkti esamas įmones. Nebent šventai tikite savo idėja ir manote, jog jums pavyks būti pastebėtam ir užkariauti rinką. Kitu atveju, rekomenduojame ieškoti sferų ar verslo nišų, kurios nėra tiek ištyrinėtos kitų.
Jei esate pats savo prekes gaminantis pardavėjas, atrasti naują būdą įsitvirtinti gali būti kiek lengviau. Tarkime, esate konditerijos įmonė pardavinėjanti savos gamybos desertus – unikalūs skoniai ir kaina – gali būti puikus būdas sudominti pirkėjus. Žmonės mėgsta autentiškumą. O jei gaminsite skaniai, reklamuosite save kaip jaukų pardavėją, tai bus tikras pranašumas.
Pagalvokite, kokie pardavėjai jums labiausiai imponuoja. Būkite tokiais.
Kurkite saugią parduotuvę
Nepaslaptis, jog nemažai žmonių, ypač senesnių pažiūrių, į internetines parduotuves vis dar žiūri nepatikimai, todėl norint pelnyti jų malonę turite sukurti iš ties maksimalų saugumą užtikrinančią parduotuvę. Nesaugi, prastai sukurta internetinė parduotuvė ne tik atbaidys potencialius pirkėjus, tačiau gali pakenkti ir jūsų natūralioms pozicijoms paieškos sistemoje.
Kaip žinia, Google vis griežtina savo reitingavimo algoritmą ir svetainės gebėjimas užtikrinti vartotojų saugumą yra vienas iš svarbiausių faktorių pagal kuriuos svetainės yra reitinguojamos. Viena paprasčiausių priemonių kaip galite įtikti tiek paieškos sistemoms, tiek realiai apsaugoti svarbiausius savo vartotojų duomenis – SSL sertifikatas. Jis užtikrina, jog duomenų perdavimas svetainėje yra saugus.
Tai nėra tik patarimas, SSL sertifikatas yra būtinas, jei norite sėkmės savo e-versle.
Tinkamas svetainės dizainas
Dar vienas be galo svarbus dalykas – svetainės išvaizda ir dizainas. Jei jūsų svetainė bus ne tik patogi naudotis, tačiau patraukli akiai, tikrai sulauksite didesnio vartotojų dėmesio nei kiti.
Čia įeina ne tik bendras vaizdas, tačiau ir mažesnės dalys – krepšelio patogumas, produktų nuotraukos, aprašymai ir t.t. Internete apsipirkdamas klientas negali pačiupinėti, pasimatuoti prekės, todėl svarbu, kad prekės aprašymas būtų kuo išsamesnis ir nuotraukos kuo kokybiškesnės.
Jei parduodate aukštos kokybės prekes, pasirūpinkite, jog žmonės tai ir pamatytų peržiūrėdami jas atvaizduojančias nuotraukas ar vaizdo įrašus.
Galiausiai yra svarbus funkcionalumas. Jei svetainė veiks prastai, turės sunkiai suprantamą valdymą, tai irgi atbaidys klientus. Paprastai net tokios smulkmenos kaip filtrai ar paieškos laukeliai gali kainuoti klientus. Todėl įsirengdami savo e-parduotuvę būtinai pasirūpinkite tuo.
O įsidiegę – išbandykite savo svetainę – pabūkite savo paties pirmu klientu.
Mokėjimo būdai
Paskutinis dalykas – atsiskaitymo būdai. Šiais laikais būtina užtikrinti, jog jūsų parduotuvėje galima atsiskaityti labai greitai ir patogiai. Peržiūrėkite ką daro jūsų konkurentai tam tikroje nišoje ir kokius atsiskaitymo būdus siūlo. Atsiskaitymai elektronine bankininkyste – jau visiškas standartas.
Jei parduodate paslaugas, kurioms reikia periodinio mokesčio kas savaitę, mėnesį ar metus, pasirūpinkite tokia platforma, kuri klientams tai leistų patogiai atlikti. Galiausiai pagalvokite apie atsiskaitymo būdus priklausomai nuo jūsų verslo veikimo masto.
Rinkitės standartinius pasauliniu mastu pripažintus atsiskaitymo būdus, jeigu savo prekes planuojate pardavinėti ne tik Lietuvoje. Tai gali būti atsiskaitymas platesniu kortelių kiekiu, Paypal platforma ir t.t. Tokiu būdu nebus problemų atsiskaityti visiems.
Pasirūpinus šiais 5 principais, iš esmės esate paruošę gerą pagrindą savo internetinei parduotuvei. Na, o kaip ir visur, tinkamai pasiruošus, tolesni etapai nebebus tokie baisūs.
E-komercija – tai nebėra prabangos dalykas verslui, o būtinybė. Optimaliai veikianti saugi internetinė parduotuvė sumažins ne tik išlaidas, bet ir sutaupys jums laiko ir energijos susitelkiant ties tuo, kas svarbiausia – kokybiškų paslaugų ir prekių teikimu pirkėjams.
Reikia pagalbos kuriant sąvają parduotuvę? Kreipkitės į mus – padėsime visais etapais nuo techninės pusės (pačios parduotuvės kūrimo) iki strateginės pusės.