Svetainė gali veikti lėtai dėl neefektyviai parašyto kodo, perteklinių įskiepių/modulių ir perteklinio funkcionalumo.

Šių problemų šaknys slypi išteklių panaudojimo neefektyvume, kurį galima apibrėžti terminu, apie kurį mažai kalbama – „Cost of Retrieval“. Šis konceptas atspindi resursų kiekį, reikalingą duomenims gauti ir apdoroti svetainės užkrovimo metu.

„Cost of Retrieval“ (liet. informacijos gavimo kaina) tiesiogiai susijęs su svetainės greičiu, nes jis apibūdina resursus, kuriuos reikia skirti duomenų atsiuntimui ir apdorojimui svetainės krovimo metu. Šis rodiklis yra labiau techninis ir dažniau aptariamas kalbant apie svetainės optimizaciją, tačiau jis turi didelį poveikį naudotojo patirčiai ir verslo rezultatams. Toliau „Cost of Retrieval“ terminui naudosime trumpinį „CoR“.

Kaip „CoR“ susijęs su svetainės greičiu?

  • Svetainės greitis priklauso nuo perduodamų duomenų apimties – jei svetainė yra „sunki“ (pvz., turi daug didelės apimties paveikslėlių, neoptimizuotą kodą ar papildomus skriptus), tai didina „CoR“, nes daugiau duomenų reikia parsisiųsti tinklu.
  • Tinklo apkrova – lėtesni tinklai (pvz., 3G arba prastas mobiliojo ryšio signalas) didina „CoR“, nes tokiomis sąlygomis sunkiau užkrauti didelį resursų kiekį. Tai ypač svarbu kalbant apie mobilius vartotojus.
  • Vartotojo patirtis – aukštas „CoR“ reiškia ilgesnį krovimo laiką, todėl vartotojai gali prarasti kantrybę ir palikti svetainę. Dėl to prastėja konversijos rodikliai.
  • Serverio resursai – jei jūsų svetainė nėra optimizuota, serveris reikia dirbti daugiau, kad apdorotų ir pateiktų visą informaciją. Tai taip pat gali ilginti atsako laiką ir didinti „CoR“.

Kodėl „WordPress“ tinklalapiai veikia lėtai?

„WordPress“ tinklalapiai dažnai būna neoptimizuoti dėl kelių pagrindinių priežasčių, susijusių su kodo kokybe, tinklalapio programavimu ir valdymu, ypač kai naudojama daugybė papildinių (įskiepių) ir puslapių konstruktorių.

Kodėl tai yra problema?80 wp įskiepių

1. Per daug įskiepių (plugins)

Kodėl taip atsitinka?

Daugelis svetainių kūrėjų ar administratorių naudoja įskiepius, kad išvengtų programavimo arba pasiektų greitus rezultatus. Kiekvienas įskiepis paprastai atneša savo CSS, JavaScript failus ir net duomenų bazės užklausas, o tai smarkiai didina tinklalapio „svorį“.

Problemos naudojant didelį kiekį įskiepių:

  1. Kiekvienas įskiepis generuoja papildomas HTTP užklausas, todėl didėja serverio resursų poreikis.
  2. Daug įskiepių gali nesuderinamai veikti tarpusavyje, kas lemia kodo konfliktus, klaidas ar svetainės sulėtėjimą.
  3. Be to, įskiepiai generuoja papildomas užklausas duomenų bazei, dėl ko serverio apkrova didėja, o svetainės veikimas lėtėja.

Sprendimas:

Atsisakykite nereikalingų įskiepių ir naudokite tik aukštos kokybės, gerai prižiūrimus įskiepius. Dažnai funkcionalumą, kurį siūlo keli įskiepiai, galima parašyti rankiniu būdu, paprastu kodu. Pavyzdžiui: programuotojai tinginiai, naudoja įskiepius „Google Analytics“ kodui įdiegti, vietoje to, kad įdėti „GA“ skriptą į kodą rankinių būdu.

2. Puslapių konstruktoriai (angl. page builders)

Kodėl jie naudojami?

Puslapių konstruktoriai, kaip „Elementor“, „WPBakery“ ar „Divi“, yra patogūs neprogramuotojams. Jie leidžia kurti sudėtingus puslapius be programavimo žinių.

Problemos naudojant puslapių konstruktorius:

  1. Įrankiai dažnai generuoja perteklinį HTML, CSS ir JavaScript kodą ir šimtus papildomų HTTP užklausų.
  2. Konstruktoriai remiasi daugybe trečiųjų šalių skriptų, kurie didina krovimo laiką.
  3. Sukurtas kodas nėra optimizuotas, todėl jį sunku taisyti ir gerinti svetainės greitį.

elementor builder

Sprendimas:

Vietoj konstruktorių naudoti lengvesnes temas arba programuoti puslapius rankiniu būdu. „WordPress“ tinklalapiams rekomenduojame kurti individualias (angl. custom) temas kurios neapkraus tinklalapio. Plačiau apie „WP“ individualias temas skaitykite čia →

Kodėl kuriamos prastos kokybės WP temos →

3. Prasta kodo kokybė

Kodėl tai problema WordPress tinklalapiuose?

Daugelį temų ir įskiepių kuria trečiųjų šalių kūrėjai, kurie ne visada laikosi geros praktikos. Kartais tas pats funkcionalumas pasikartoja keliose vietose, o kodas tampa „sunkus“, nes labiau orientuojamasi į funkcionalumą nei į efektyvumą.

Sprendimas:

Šias problemas galima spręsti pasirenkant patikimus įskiepius (kurių nėra daug) ir kuriant individualią (custom) „WP“ temą.  Kodo auditas padeda pašalinti perteklinį kodą ir pagerinti jo efektyvumą. Taip pat svarbu naudoti PHP kodo optimizaciją ir riboti nereikalingas užklausas.

Kodėl dauguma „WordPress“ tinklalapių neoptimizuoti?

  • Nepatyrę kūrėjai: Dauguma „WordPress“ svetainių kuriamos mažiau patyrusių kūrėjų, kurie remiasi įskiepiais vietoje to, kad programuotų patys.
  • Laiko trūkumas: Svetainės kuriamos greitai, nes gilinimasis į optimizaciją užtrunka.
  • Pigus sprendimas: Pigios temos ir įskiepiai dažnai kuriami nekokybiškai, nes orientuojamasi į masinį naudojimą.

Ką daryti norint greičiau veikiančios „WordPress“ svetainės?

  • Išanalizuoti įskiepius ir pašalinti nereikalingus.
  • Naudoti „lengvas“ ir optimizuotas temas.
  • Investuoti į profesionalų kodo optimizavimą.
  • Nustatyti aiškius svetainės tikslus ir vengti perteklinių funkcijų.

Geriausias sprendimas – kurti svetainę su aiškia strategija, kuri būtų mažiau priklausoma nuo „greitų sprendimų“ (įskiepių ir puslapių konstruktorių).

Dažniausiai Užduodami Klausimai (D.U.K.) 

Kur galima patikrinti svetainės greitį?
Populiarūs greičio matavimo įrankiai yra: „PageSpeed Insights“, „GTmetrix“ , „Webpagetest.org“ arba Chrome naršyklėje „Network” tab’e.

chrome network tabas

Kaip svetainės greitis įtakoja pardavimus?

Niekam nepatinka laukti. Lėta svetainė reiškia prarastus klientus, nes žmonės paprastai išeina, jei puslapis verčia laukti. Tai tiesiogiai mažina pardavimus.

Ar lėta svetainė gali pakenkti mano pozicijoms paieškoje?

Taip, „Google“ teikia pirmenybę greitai veikiančioms svetainėms. Lėtas greitis gali reikšti prarastas SEO pozicijas ir sumažėjusį organinį srautą.

Kokio greičio reikia, kad klientai nepabėgtų?

Geriausia, jei svetainė užsikrauna per 1-3 sekundes. Tai užtikrina gerą vartotojų patirtį ir mažina atmetimo rodiklį (angl. bounce rate).

Ar svetainės greitis turi įtakos mokamos reklamos efektyvumui?“

Taip, jei svetainė lėta, žmonės nelauks užkrovimo, todėl mokamos reklamos paspaudimai bus švaistomi.

Kiek kainuoja greičio optimizavimas?

Viskas priklauso nuo tinklapio būklės. Reikia teirautis programuotojų įkainių.

Ką daryti kai tinklalapis veikia lėtai?

Atsisakyti konstruktorių, pašalinti nereikalingus įskiepius, optimizuoti kodą ir naudoti greitą serverį.

Naudinga informacija

Tyrimas: „Mėgstamiausios” Google turinio valdymo sistemos Lietuvoje →
Kaip pagerinti svetainės greitį →