Plečiant reklaminę informaciją, visi prekės ženklai turėtų žinoti, kas leidžiama ir draudžiama įvairiose platformose. Pateikiame informaciją, kuri padės suvokti, kaip veikia skirtingi reklamos platinimo būdai ir kokios reklamos reikėtų vengti.

Dalis sėkmingai valdomos reklamos kampanijos apima ir turinio žinojimą, koks jis turi būti ir koks ne. Ypač reikia atsižvelgti, į kokią platformą yra talpinama tam tikra reklama. Visur taikomos panašios taisyklės, ypač, jei tai susiję su politine ar alkoholio reklama, tačiau kiekviena kompanija turi savo taisykles.

Rinkodaros specialistams, kurie dažnai susiduria su reklamos kampanijomis, privalu žinoti, kaip veikia skirtingos platformos. Tai reikalinga ir tam, kad papildomai neišleisti lėšų, talpinant netinkamas reklamas.

Facebook ir Instagram

FacebookFacebook draudžiamas skelbimų turinys apima šiuos standartus: nelegalūs produktai ar paslaugos, tabako produktai, ginklai. Tai taip pat draudžia stebėjimo įrangos arba bet kokio turinio, kuriame yra trečiųjų šalių pažeidimai, skelbimus.

Tačiau yra keletas temų, į kurias reikėtų atkreipti dėmesį. Pavyzdžiui, draudžia tokias reklamas, kurios veda į neveikiančias svetaines. Negalite reklamuoti paskolų, išankstinio apmokėjimo paslaugų ar užstatų. Tačiau labiausiai stebina ši išskirtinė taisyklė, kuri nežinia dėl ko buvo įtraukta: Facebook neleidžia parduoti žmogaus kūno dalių.

Dėl riboto turinio, reklamuotojai, norintys pasiūlyti internetinių pažinčių paslaugas, privalo turėti patvirtinimą iš šios svetainės dar prieš pradedant tai reklamuoti. Tas pats vyksta su politinėms ir kriptovaliutų produktų ar paslaugų reklamomis. Pasiūlymai susiję su lošimais, loterijomis, narkotikais ir internetinėmis vaistinėmis reklamomis taip pat yra ribojami.

Narkotikų ir alkoholio gydymo programas JAV, pirmiausia reikia patvirtinti naudojantis „LegitScript“ dar prieš paleidžiant reklamas Facebook. O jei norite reklamuoti svorio metimo produktus ar planus, šias reklamas privalote pažymėti, jog jos yra skirtos ne jaunesniems nei 18 metų žmonėms.

Google ir YouTube

Neseniai Google ėmėsi pastangų supaprastinti ir standartizuoti savo turinio politiką. Jie nevykdė savo taisyklių pakeitimų ar atnaujinimų, susijusių su reklamomis. Tačiau pakeitė tai, kaip joje pateikiama „AdSense“, „AdMob“ ir „Ad Manager“ turinio politika ir apribojimai.

Google apibrėžia savo draudžiamus ir ribojamus skelbimus bendrais bruožais. Jie pateikia apžvalgą, apie tai, kas yra draudžiama ar ribojama Google Ads reklamoje. Draudžiamą skelbimų turinį sudaro:

  • Padirbtos prekės
  • Pavojingi produktai ar paslaugos
  • Netinkamo turinio reklamos
  • Reklamos, kurios skatina netinkamą elgesį.

Google taip pat išskiria ir tokio turinio reklamas: piktnaudžiavimas skelbimų tinklu, klaidingas reklamų pateikimas ir duomenų rinkimas bei naudojimas netinkamiems tikslams.

Kompanijos ribotų skelbimų sąrašas yra platesnis, tačiau taip pat susijęs su keistais parametrais – tokiais, kaip žmonių kūno dalys. Google ribojamų reklamų politika apima šias sritis:

  • Turinys suaugusiems
  • Alkoholis
  • Autorių teisės
  • Lošimai ir žaidimai
  • Medicina ir sveikatos priežiūra
  • Politinis turinys
  • Finansinės paslaugos
  • Prekių ženklai
  • Teisiniai reikalavimai (visi skelbimai turi atitikti įstatymus ir kitus teisės aktus, susijusius su skelbimo rodymo vieta).

LinkedIn

LinkedInLinkedIn yra Microsoft valdoma platforma, tačiau draudžiamas ir ribojamas reklamų turinys yra kiek kitoks nei Microsoft ir Bing taisyklės. Be įprasto neleidžiamo turinio, LinkedIn draudžiamo turinio sąraše yra ir įdomių įrašų. Pavyzdžiui, svetainė neleidžiami atsiunčiamų melodijų ar okultinių pomėgių skelbimai. Draudžiami ateities pasakojimai, sapnų interpretacijos ir individualūs horoskopai, išskyrus tuos atvejus, kai akcentuojamas ne pramoginis, o rimtas aiškinimas.

Be to, užuot taikiusi ribojamąsias priemones, susijusias su politinėmis reklamomis, „LinkedIn“ draudžia bet kokį politinių skelbimų turinį, kaip ir jo pagrindinė įmonė. Negalima reklamuoti politinio kandidato už ar prieš, taip skatinant balsuoti.

Ribojamų reklamų turinys apima šias sritis:

  • Alkoholis
  • Gyvūnų produktai
  • Pažinčių paslaugos
  • Medicininiai prietaisai
  • Lėšų prašymas
  • Trumpalaikės paskolos ar financinės paslaugos

Pinterest

Pinterest draudžiamų reklamų turinys apima standartines temas:

  • Narkotikai
  • Nykstančios rūšys ir gyvi gyvūnai
  • Nelegalūs produktai ir paslaugos
  • Perdirbtos prekės
  • Šokiruojantis turinys
  • Tabakas
  • Ginklai ir sprogmenys
  • Nepriimtinos verslo praktikos

Pinterest taip pat neleidžia jokio suaugusių ar nuogybių turinio reklamose savo platformoje. Taip pat, neleidžiami skelbimai, kuriuose yra „clickbait“ (skatinama spausti ant kitų svetainių). Kaip ir LinkedIn, jie draudžia politinių kampanijų reklamas.

Kiti dalykai, kuriuos apima ribojamas reklamų turinys:

  • Alkoholis
  • Finansiniai produktai ir paslaugos (reklamos, susijusios su kriptovaliutomis yra draudžiamos)
  • Lošimo produktai ir paslaugos
  • Sveikatos priežiūros produktai ir paslaugos

Pinterest draudžia reklamas, kuriose siūlomi tokie produktai, kaip akiniai ar kontaktiniai lęšiai. Taip pat, svorio metimo ar apetito mažinimo tabletės ar kiti medikamentai. Arba pasiūlymai, neatitinkantys realybės: kosmetikos produktų daromi stebuklai.

Snapchat

SnapchatŠios platformos draudžiamas turinys apima paprastus aspektus, tačiau čia yra ir išskirtinimų, kadangi čia lankosi jaunesnė auditorija. Pavyzdžiui, platformoje konkrečiai nurodyta, kad negalima vairuoti ir naudoti šios programėlės, arba kiti pavojingi veiksmai.

Taip pat, joje draudžiama šokiruoti kitus vartotojus.

Kiti draudžiami skelbimai, kurie apima:

  • Įžeidžiantis turinys
  • Apgaulingas turinys
  • Neapykantą ir diskriminaciją skatinantis turinys
  • Netinkamas turinys

Snapchat ribojamos alkoholio reklamos apima 18 šalių, kuriose alkoholio reklamos negali būti publikuojamos. Kur alkoholio reklamos leidžiamos, jos turi būti skiriamos tik tiems vartotojams, kurie turi teisę šias reklamas matyti, atsižvelgiant į jų amžių. Tai galioja ir lošimų ir loterijų reklamoms. Ši platforma leidžia pažinčių portalų reklamas, tačiau jos turi būti priskirtos tik pilnamečiams asmenims. Atsižvelgiant į tai, jos neturi būti provokuojančios, parodyti seksualinio turinio ar prostitucijos. Taip pat, Snapchat neleidžia reklamų, kurios parodo neištikimybę.

Trumpai, jei esate reklamos specialistas ir norite paleisti reklamą Snapchat – tikrai turėtumėte pasižymėti šios platformos reklamų reikalavimus.

Twitter

Twitter platformos draudžiamų ir ribojamų reklamų taisyklės yra lengviausios iš visų prieš tai vardintų. Platformoje neleidžiami jokie įprasti skelbimai, o ją ribojanti politika yra valdoma tų pačių standartinių taisyklių, kurios taikomos visoje socialinėje skelbimų aplinkoje.

Viena iš sričių, kurioje „Twitter“ išskiria savo politiką nuo kitų platformų, yra teigiama, kad ji draudžia kenkėjiškų programų produktus reklamuojančius skelbimus ir riboja programinės įrangos atsisiuntimų reklamas.

Verta paminėti, kad čia išvardintos skelbimų platformos turinio politikos atžvilgiu yra panašios, tačiau socialinės platformos reguliariai keičia savo skelbimų turinio politiką. Tai dažniausiai vyksta pastaraisiais metais su politinėmis reklamomis. „Facebook“ grįžo pirmyn ir atgal su kriptovaliutų skelbimų taisyklėmis, visiškai uždrausdamas skelbimus 2018 m. Sausio mėn., O po šešių mėnesių pakeisdamas savo politiką.