Stiprus prekės ženklas didina klientų pripažinimą, kelia verslo vertę, generuoja naujus klientus, didina darbuotojų pasitikėjimą įmone, sukuria pasitikėjimą rinkoje. Tačiau vien tik sukurti prekės ženklo nepakanka – svarbu gauti grįžtamąjį ryšį iš visuomenės.
Tiesiai paklausiant žmonių, ką jūs galvojate apie mano prekės ženklą – negausite tiesaus atsakymo. Tačiau žmonės mėgsta dalintis savo patirtimi interneto platybėse: tiek gerąja, tiek blogąja.
Stebint diskusijas apie prekės ženklą internete, galima gauti labai daug naudos. Tai iš tiesų gali suteikti sąžiningą grįžtamąjį ryšį, objektyvias įžvalgas, reputacijos valdymo galimybes ir aiškesnį supratimą, kaip klientai sąveikauja su prekės ženklo produktais ar paslaugomis.
Kaip sužinoti ką žmonės galvoja apie prekės ženklą, nepraleidžiant ištisų parų “googlinant” savo prekės ženklą. Laimei jau yra nemažai įrankių sukurta būtent tam. Aptarsime 5 įrankius, kurie padės lengviau stebėti prekės ženklo paminėjimus.
Awario
https://awario.com/ – Vienas iš geriausių prekės ženklo stebėjimo įrankių. Awario stebi socialinius tinklus ir internetines svetaines visame pasaulyje. Anot Awario, jie kasdien patikrina virš 13 milijardų tinklalapių.
Vartotojas naudodamas šį įrankį gali stebėti milijonus šaltinių. Programa pateikia momentinius duomenis realiu laiku. Tik kam nors paminėjus prekės ženklą, iškart vartotojas gauna pranešimą apie tai ir gali iškart reaguoti ir bendrauti su savo klientais.
Per integruotą Awario naršyklę galima atsakyti į prekės ženklo paminėjimus ir diskusijas per kelias sekundes, net neišeinant iš programos.
Tačiau vienas geriausių šio įrankio privalumų yra jo pasiekiamumo (įtakos) metrika. Įrankis suteikia informacijos apie komentuojančiojo įtakos lygį, todėl lengviau atsakyti ir nusistatyti prioritetus į kuriuos komentarus reaguoti pirmiau.
Naudoti įrankį yra paprasta – tereikia užsiregistruoti, įvesti raktinius žodžius ir vartotojui bus pranešta apie tai, kai kas nors paminės žodžius internete. Awario leidžia lengvai pasiekti savo duomenis.
Prieš perkant programą, Awario siūlo nemokamą 14 dienų bandomąją versiją, kuri leidžia išbandyti visas platformos funkcijas. Pasibaigus 14 dienų, galima rinktis iš trijų planų: “Starter”, “Pro”, “Enterprise”. Kiekvienam vartotojui pagal jo poreikius – įmonės dydį, biudžetą, prekės ženklo žinomumą.
Social Mention
Social Mention ( https://www.socialmention.com ) stebi ir kaupia duomenis iš socialinių tinklų, tokių kaip „Digg“, „YouTube“, „Facebook“ ir „Twitter“. Jame identifikuojami visi konkretaus raktinio žodžio paminėjimai ir siūlomos įžvalgos apie prekės ženklo diskusijas ir sąveiką – visa tai pateikiama lengvai suprantamu vaizdiniu formatu.
Jame pateikiamas prekės ženklo paminėjimų sąrašas, tačiau tai dar ne viskas. Taip pat pateikiami duomenys apie prekės ženklo stiprumą, t.y. tai, kaip dažnai apie įmonę diskutuojama socialiniuose tinkluose, taip pat nuotaikos, aistra ir pasiekiamumas.
Aistra yra tikimybė, kad kas nors pakartos minėjimą, o pasiekiamumas yra įtakos matas. Sentimentas yra teigiamų ir neigiamų paminėjimų santykis, o rezultatas parodo, kaip prekės ženklas vertinamas internete. Naudodami socialinį paminėjimą, taip pat galite peržiūrėti susijusius raktinius žodžius ir žymas su grotelėmis.
Šis įrankis nepateikia tiek duomenų, kiek kiti panašūs įrankiai rinkoje, taip pat nėra toks pritaikomas, lankstus ar tikslus. Tačiau tai vis dar draugiška biudžetui priemonė, kuri yra geras atspirties taškas mažesnėms įmonėms. Be to, naudoti socialinį paminėjimą yra paprasta – tiesiog įvedamas prekės ženklo pavadinimas ir paspaudžiama paieška. Gautus rezultatus galima peržiūrėti, rūšiuoti pagal laiką ir šaltinius.
Geriausia, kad Social Mention yra visiškai nemokama naudoti, ir net nereikia susikurti paskyros ar užsiregistruoti.
Mention
Norint stebėti prekės ženklo paminėjimus įvairiose socialinės žiniasklaidos platformose, puikus pasirinkimas yra Mention ( https://mention.com) . Šis įrankis leidžia nustatyti įspėjimus ir stebėti kelis šaltinius realiuoju laiku. Taip pat galima atsakyti į paminėjimus programoje.
Mention – lengva rinkti duomenis ir generuoti ataskaitas bei dalytis įspėjimais su kolegomis. Šis įrankis pateikia įtakos balus, kurie suteikia įžvalgų apie komentatoriaus įtakos lygį.
Mention gana paprasta naudoti. Galima nustatyti įspėjimus skirtingoms kategorijoms, kad galima būtų tiksliai pasirinkti, ką norima stebėti. Galima pasirinkti iš variantų: stebėti įmonę ar produktą, konkurentą ar bet ką kitą. Tada įvedami pasirinkti stebėjimui raktiniai žodžiai, svetainės ar įmonės pavadinimas.
Mention siūlo nemokamą 14 dienų bandomąją versiją, kuriai aktyvuoti nereikia kreditinės kortelės. Jei nusprendžiama toliau naudotis paslauga, galima pasirinkti iš keturių variantų – „Solo“, “Pro”, “ProPlus”, ir „Company“, priklausomai pagal vartotojo poreikius – įmonės dydį, biudžetą, prekės ženklo žinomumą.
Hootsuite
https://www.hootsuite.com – Nors dauguma žmonių naudoja Hootsuite socialinės žiniasklaidos įrašams suplanuoti, jis taip pat gali būti naudojamas prekės ženklo paminėjimams sekti. Su juo galima stebėti konkrečius raktinius žodžius ir frazes visuose socialinės medijos srautuose, įskaitant „Facebook“, „LinkedIn“, „Instagram“ ir „Twitter“.
Šie srautai įkeliami realiuoju laiku, o tai reiškia, kad galima lengvai rasti prekės ženklo paminėjimus ir reaguoti akimirksniu atsakant į žinutes. Taip pat galima pačioje programoje atsakyti į pranešimus „Twitter“ ir kituose socialiniuose tinkluose.
Nors Hootsuite yra patogi vartotojui, jos sąsaja gali būti šiek tiek perpildyta. Hootsuite siūlo 30 dienų nemokamą bandomąjį laikotarpį. Galima rinktis iš trijų planų arba taip pat gauti individualų planą itin didelio biudžeto projektams.
Talkwalker Alerts
https://www.talkwalker.com – Talkwalker Alerts yra įrankis, leidžiantis nustatyti įspėjimus ir stebėti prekės ženklo paminėjimus. Galima nustatyti įspėjimus apie savo prekės ženklą ar visus norimus stebėti raktinius žodžius, o rezultatai bus siunčiami į pašto dėžutę.
Taip pat gaunami duomenys apie savo prekės ženklo paminėjimų našumą ir diskusijos šaltinius, taip pat nuotaikos analizę ir informaciją apie įtaką darančius asmenis, diskutuojančius apie prekės ženklą. Dėl tokių priedų, kaip demografiniai duomenys, Talkwalker Alerts taip pat yra gana gerai parengtas įrankis.
Minėjimai taip pat pateikiami realiuoju laiku, o viena geriausių aukščiausios kokybės įrankio savybių yra ta, kad jis leidžia palyginti savo prekės ženklą su savo pramonės bendraamžiais.
Norint nustatyti įspėjimą Talkwalker Alerts, tiesiog įvedamas raktinis žodis ar frazė ir pasirenkama, kokio tipo rezultatus norima matyti, ar tai naujienos, tinklaraščiai, diskusijos ar viskas. Duomenys bus siunčiami tiesiai į pašto dėžutę.
Apskritai Talkwalker Alerts yra gera priemonė neatsilikti nuo prekės ženklo paminėjimų, tačiau jos rezultatai nėra tokie išsamūs, kaip kai kurie kiti įrankiai. Be to, nors Talkwalker Alerts aukščiausios kokybės funkcijos yra neabejotinai geresnės nei kitos šiame sąraše, jos yra gana brangios, todėl jį įpirkti gali tik didelio biudžeto įmonės.
Talkwalker Alerts galima įsigyti nemokama Demo versiją. Įsigyjant mokamą programą, galima rinktis iš trijų planų: Listening, Analytics ir Research. Mokami planai suteikia prieigą prie aukščiausios kokybės socialinės žiniasklaidos analizės ir stebėjimo funkcijų. Naudojant šį įrankį galima ne tik stebėti prekės ženklo paminėjimus internete, bet ir 30 000 prekės ženklų vaizdų ir gauti prieigą prie dvejų metų istorinių duomenų.
—
Akivaizdu, kad savo klientų ir potencialių klientų diskusijų stebėjimas internete gali turėti didelės įtakos prekės ženklo rinkodaros strategijoms. Kadangi pokalbių apie prekės ženklą stebėjimas „rankiniu” būdu gali užtrukti daug laiko. Priemonės, kurias tikrai verta išbandyti yra Awario, Social Mention, Mention, Hootsuite ir Talkwalker Alerts.