svetaines ispudis lankytojui

Sudaryti pirmą įspūdį yra labai svarbu, jei norite, kad lankytojas jūsų svetainėje užsibūtų, galbūt prisiregistruotų, įsigytų jūsų siūlomų prekių ar tiesiog perskaitytų straipsnį. Šiame straipsnyje susipažinsite su lankytojų įspūdžio analize naudojant pirmo įspūdžio/”mamos” testą, kuris padės suprasti, kaip lankytojai reaguoja į jūsų svetainę.

Kaip veikia pirmojo įspūdžio testas?

Pirmo įspūdžio testas duodamas lankytojams tik po to, kai jie susipažįsta su instrukcijomis. Jų tikslas – išvengti išankstinio nusistatymo atliekant testą. Tuomet jiems duodamos užduotys, kurias paruošėte.

Iš pradžių lankytojai yra nukreipiami į jūsų pardavimų ar pagrindinio straipsnio puslapį, kur jie turės 5 sekundės susidaryti įspūdžiui. Praėjus šiam laikui, puslapis uždaromas ir lankytojui pateikiami klausimai, apie tai, ką jie spėjo įsiminti:

1. Įvardinkite tris žodžius, kuriuos atsimenate iš puslapio arba kuriais jūs apibūdintumėte puslapį.

2. Apie ką buvo puslapis?

3. Kokie produktai ar paslaugos buvo siūlomos ir kam?

4. Koks tai puslapis (oficialus, linksmas, mažos ar didelės firmos)?

Toliau pateikiame informaciją, kaip galima interpretuoti tokio testo rezultatus ir susidaryti bendrą vaizdą, kokį pirmąjį įspūdį susidaro jūsų svetainės lankytojai.

Kaip interpretuoti testo rezultatus

Vieno tyrimo metu, buvo panaudotas pirmojo įspūdžio testas, įvertinti vartotojų įspūdį apie internetinę drabužių parduotuvę. Štai kokie buvo gauti rezultatai ir kaip juos galima interpretuoti.

1. Pirmasis dalykas, į kurį reikia atkreipti dėmesį, yra tai, kaip lankytojai reaguoja į puslapį per pirmąsias 5 sekundės. Pasižiūrėkite, kaip jie judina pelę, kuriuos žodžius ar frazes perskaito ir apie kurias puslapio dalis jie kalba, kai vertina jūsų puslapį. Štai, pavyzdžiui, vienas iš lankytojų minėtame teste pirmiausia žiūrėjo į pagrindinę puslapio nuotrauką, tuomet greitai nuvedė pelę prie kompanijos logotipo ir pavadinimo. Tuomet lankytojas perėjo prie mėlynos linijos žemiau nuotraukos, kur garsiai perskaitė antraštes su pateikta statistika.

Beveik visi minėto puslapio lankytojai elgėsi taip pat: pradžioje pažiūrėjo didelę pagrindinę nuotrauką, tuomet firmos pavadinimą ir logotipą ir tada perėjo prie mėlyname fone pateiktos statistikos.

Dauguma lankytojų jūsų puslapyje nepraleidžia daug laiko – jie tiesiog atkreipia dėmesį į kelis puslapio elementus, kurie patraukia akį. Todėl žiūrėkite į tai, kas atkreipia lankytojų dėmesį pirmu žvilgsniu ir kuriuos puslapio elementus jie pastebi. Ar tai būtent tie elementai, kuriuos jūs ir norite, kad lankytojas pamatytų? Juk būtent šie elementai apsprendžia lankytojo požiūrį į jūsų svetainę ir firmą.

2. Lankytojų atsakymai į testo klausimus tik patvirtins, kurios puslapio dalys atkreipė daugiausia dėmesio ir leis suvokti, kaip veikia bendras puslapio vaizdas.

„Pateikite tris žodžius, kuriuos atsimenate iš svetainės arba kuriuos naudotumėte apibūdinti svetainei.”

Dažniausiai tai bus mišinys pasikartojančių žodžių ar frazių, taip pat ir unikalūs kiekvieno lankytojai žodžiai. Geriausia būtų susidaryti vadinamą žodžių debesį, kuris leis aiškiai pamatyti, kokius žodžius vartoja lankytojai. Visų pirma, surašykite visus žodžius į debesį, panašius žodžius dėkite šalia (jaunatviškas, energingas, linksmas). Pasižymėkite žodžius, kuriuos įvardijo daugiau kaip vienas lankytojas.

Kaip visus žodžius surašysite ir pažymėsite dažniausiai vartojamus, bus nesunku pamatyti, kaip lankytojai apibūdina jūsų internetinį puslapį. Taip pat atkreipkite dėmesį ir į pavienius žodžius – galbūt tai yra sinonimai, labai panašiai apibūdinantys jūsų puslapį.

Tokie žodžių debesys yra puikus būdas apibendrinti, kokį pirmąjį įspūdį jūsų svetainė sukelia lankytojams. Taip pat tai leis pamatyti ir žodžius, prieštaraujančius vienus kitiems. Apibendrinus visų lankytojų atsakymus, bus galima susidaryti bendrą vaizdą, kaip jūsų puslapis yra suvokiamas. Lygiai tokį patį metodą galima naudoti ir ketvirtajam klausimui:

„Koks tai puslapis (oficialus, linksmas, mažos ar didelės firmos)?”

Minėtame tyrime, dauguma lankytojų atsakė, jog jiems susidarė įspūdis, jog tai mažos firmos puslapis. Tačiau vienas lankytojas pasisakė, jog puslapis jam atrodė kaip didelės korporacijos. Tačiau vėliau paaiškėjo, kad du lankytojai, kurie nurodė, jog tai mažos firmos puslapis, taip pat įvardijo ir kodėl jiems taip atrodė. Būtinai atkreipkite į tai dėmesį.

Dar keli įdomūs tyrimo faktai: 4 (iš 5) lankytojai puslapį pavadino linksmu, 2 pavadino jį organizuotu ir vienas teigė, jog tai puslapis, jam primenantis 21 metų amžiaus jaunuolio gyvenimo būdą ir kažkodėl priminė jam prekybos centro parduotuves.

3. Likę du klausimai padeda įvertinti, ar lankytojai suvokia, kam būtent skirtas jūsų puslapis ir ką jis siūlo. Į šiuos klausimus pateikiami ilgesni atsakymai, todėl rekomenduojama tiesiog išsirašyti pasikartojančius, raktinius žodžius ir frazes.

Anksčiau minėto tyrimo rezultatai parodė, jog dauguma lankytojų mano, kad puslapis yra skirtas paaugliams ir maždaug 20 – ies metų amžiaus jaunuoliams, galbūt tiems, kurie nori paremti kompanijas, kurios atiduoda drabužius labdarai. Vienas iš lankytojų nurodė, jog tai sukelia jam gerus jausmus ir sudaro teigiamą įspūdį apie kompaniją.

Be to, vienas iš lankytojų, patenkantis į amžiaus grupę, kuriai ir skirtas puslapis, nurodė, jog pagrindinėje puslapio nuotraukoje žmogus yra apsirengęs taip pat kaip ir jo draugas, taigi, tai padėjo jam atpažinti firmą.

Tokios frazės padeda suprasti, kas vyksta lankytojo galvoje, kai jis lankosi jūsų svetainėje. Tai atskleidžia, kaip žmogus suvokia internetinio puslapio elementus ir tai puikiai parodo puslapio efektyvumą ir tai, ar jis veikia būtent taip, kaip jūs norite.

Lankytojų atsakymai yra galingas būdas perduoti išvadas apie svetainę partneriams ir komandos nariams. Taip yra būtent todėl, kad tikrų lankytojų atsiliepimai yra nešališki ir patikimi.

Ką naudotojai mano apie jūsų svetainę?

Pirmojo įspūdžio testas yra paprastas, smagus ir efektyvus būdas išsiaiškinti svarbiausius jūsų svetainės dizaino aspektus. Pirmas įspūdis reiškia labai daug ir tai nulemia tiek naudotojo tolimesnius veiksmus, tiek jūsų svetainės ir verslo pasisekimą. Todėl rekomenduojama atlikti šį testą ir pažiūrėti, kokį įspūdį susidaro jūsų svetainės lankytojai.