Įsivaizduokite, jūs turite labai ribotą laiką vartotojo sudominimui, kuris lankosi jūsų svetainėje. Tačiau, kaip jį priversti likti svetainėje kuo ilgiau ir tapti jūsų potencialiu klientu?

Trys pirmosios sekundės tinklalapyje – lemtingas laikas, per kurį galite arba priversti lankytoją likti ir naršyti toliau, arba jis išeis lauk. Maždaug tiek turite laiko pritraukti potencialų savo klientą.

Kelios sekundės atrodo nedaug, tačiau jos gali būti labai lemtingos jūsų versle ir gali jums kainuoti didelius pinigus. Vien per kelias sekundes trunkantį pirmąjį žvilgsnį į paveiksliukus, spalvas, išdėstymą, pagrindines naudojamas frazes žmonės susidaro bendrą įspūdį apie visa svetainę ir jūsų veiklos kokybę.

Ir dažniausiai pirmasis įspūdis mažai keičiasi naršant toliau.

Trijų sekundžių arba „mamos” SEO testas

Tai yra pats paprasčiausias svetainės testas. Paprašykite savo mamos arba savo draugų mamų (labai svarbu, kad žmogus nebūtų matęs svetainės anksčiau), atidaryti svetainę ir leiskite jai ramiai pažiūrėti. Po 3 sekundžių uždarykite ekraną ir užduokite šiuos klausimus:

  • Kuo užsiima šis verslas?
  • Kokios paslaugos/prekės siūlomos?
  • Kokį įspūdį paliko svetainė?

Pirmasis įspūdis

Pirmas įspūdis svetainėjePirmasis įspūdis apie tinklalapį iš tikrųjų labai svarbus. Kai įžengiame į jį, mes matome gana ribotą erdvę vos su keliais elementais. Per 3 sekundes lankytojas nusprendžia ar likti naršyti toliau, ar uždaryti svetainę ir ieškoti norimos informacijos kitur. Pagal tyrimus laikas, sudominti potencialų klientą, trunka vos iki penkių sekundžių, o dažnai – vos dvi ar tris. Sparčiai daugėjant turinio kiekiui internete, sudominimo laikas vis trumpėja. Kartais klientai išjungia svetainę net nesulaukę kol ją užkraus, todėl šis faktorius labai svarbus.

Jeigu iki šiol apie pirminio įspūdžio svarbą net nesusimąstėte, tai derėtų padaryt kuo greičiau. Ar aplink sparčiai plečiantis konkurentų ratui, jūsų puslapis spėja per tas kelias sekundes išlaikyti potencialų klientą ir priversti jį praleisti svetainėje kuo daugiau laiko? Tai tikrai įmanoma, tiesiog reikia pabandyti atsakyti į tris pagrindinius klausimus. Tiksliau – padaryti taip, kad jūsų atsakymai į testo klausimus būtų teigiami. Pradedam!

Ar iš karto tampa aišku, ką jūs veikiate?

Užsukus į nemažą dalį svetainių gana ilgai tenka aiškintis, kokias tiksliai paslaugas siūlo šis verslas. Verslininkai, neturintys daug patirties ar žinių, turi savo požiūrį šioje situacijoje. Norima pritraukti platesnę auditoriją ir galbūt ją jau vėliau sudominti savo paslaugomis. Tačiau šiuo atveju žodis galbūt jau netinka, kadangi jūs internete esate ne vienas, vartotojui bus lengviau keliauti į kitą svetainę nei gaišti laiką aiškinantis, kuo gi jūs tiksliai užsiimate.

Pavyzdžiui, jei ant savo maitinimo įstaigos esate pakabinę iškabą su užrašu  „Itališkas maistas“, tikėtina, kad akimirkai sustabdysite picų, ir makaronų mėgėjus, ieškančių tiek pigių užkandinių, tiek ir prabangių restoranų. Bet tik todėl, jei žmogus tuo metu bus alkanas ir ieškos, kur gali kuo greičiau pavalgyti. Tačiau su tokia iškaba sunkiai prikaustysite eilinio praeivio dėmesį. Tikėtina, kad tokiu atveju jis net nesiteiks pereiti gatvės ir užeiti pasitikslinti, kokius būtent patiekalus siūlote. Jie tiesiog eis gatve toliau, kol ras tikslią iškabą, kur nereikės pačiam gaišti laiko ir ieškoti tikslios informacijos. Šiais laikais potencialūs klientai nėra linkę patys ieškoti informacijos. Kadangi reklamos aplink tiek daug, ji juos pasiekia greičiau nei klientas turi laiko išsiaiškinti, kuo jūs tiksliai užsiimate.

Lygiai taip pat viskas vyksta ir internete. Jeigu lankytojui per tris sekundes netampa aišku, nei, kas jūs esate, nei kuo užsiimate, jį išlaikyti tolimesniam naršymui bus tikrai sunku. Iš pažiūros jums pačiam gal ir atrodo viskas aišku, tačiau pabandykite dar kartą tris sekundes praleisti savo puslapyje ir suprasite, ar tikrai yra pateikiama visa informacija reikalinga klientui?

Ar iš karto aišku, ką jūs siūlote?

Svetainės išskirtinumas interneteTęsiant analogiją su itališka maitinimo įstaiga, jūs turite greitai ir aiškiai pateikti savo meniu. Jokiu būdų jūsų teikiamų paslaugų potencialus klientas neturi ieškoti pats – jas pamatyti jis privalo iš karto.

Geriausia, jog konkretūs jūsų pasiūlymai matytųsi pradiniame puslapyje, ir, netgi, jo viršuje, kad lankytojui nereikėtų gaišti laiko ir naršyti toliau. Tik jei jums pavyksta tai padaryti, galite būti tikri, jog bent dalies lankytojų dėmesį tikrai prikaustėte.

Žinoma, tokiu būdų tikrai nepavyks išdėstyti visų savo prekių ar paslaugų pasiūlymų. Tačiau per kelias sekundes sudomintas potencialus klientas daug noriau naršys jūsų tinklalapyje toliau, ir ieškos papildomos informacijos. Jūsų tikslas – sugebėti sudominti per pirmąsias sekundes. Svarbiausia, pirmame puslapyje pateikti pagrindinius produktus ar paslaugas taip sudominant klientą ir priverčiant jį naršyti toliau.

Ar iš karto aišku, kuo įdomūs būtent jūs?

Skirtingi klientai tikisi ir skirtingų dalykų iš paslaugų tiekėjų, kuriems jie moka. Vieni eina į jaunimo knibždančius triukšmingas užkandines, tuo tarpu kiti atvirkščiai, ieško ramios vietos, kur galėtų tiesiog pavalgyti su šeima.

Potencialūs klientaiSėkmingi restoranai tą puikiai supranta ir tuo naudojasi. Jie tiksliai taikosi į klientus, ieškančius šventinės nuotaikos arba priešingai – ramybės. Pagal tai jie parenka ne tik interjerą, kuria restorano atmosferą, bet ir nustato savo reklamos turinį. Jie supranta, jog restoranas – tai ne tik vieta, kur žmonės ateina pavalgyti. Jie stengiasi klientams pasiūlyti kur kas daugiau.

Lygiai taip pat jūs turite žinoti, kas yra jūsų tikslinis klientas. Ir turite numanyti, kas būtent tokius žmones vilioja pasirinkti vienokias ar kitokias paslaugas. Žvilgtelėkite dar kartelį į savo internetinį puslapį ir pagalvokite, ar jis yra tikrai toks, kad patrauktų jūsų tikslinio kliento dėmesį?

Jūsų internetinė svetainė – yra jūsų vardas ir išskirtinumas pilkoje rinkoje. Tačiau ar jis tikrai taikosi į tikslinius klientus? Ar kaip tik, taikote taip plačiai, jog galų gale nesudominate nieko?

Jūs tikrai galite įtraukti savo lankytojus

Tikrai nereikia būti reklamos specialistu tam, kad sugebėtumėte prikaustyti savo lankytojų dėmesį. Lankytojų tikrai nereikia apkrauti mirgančiais paveikslėliais ar naujausiais marketinginiais triukais.

Jie tiesiog privalo vos per kelias sekundes suprasti, ar jūsų puslapis yra tai, ko jie ieško, ar jūs siūlote tai, ko jie nori, ir ar būtent su jumis jie norėtų turėti reikalų.

Turėkite tai omenyje ir klientai bus jūsų.