Domeno reitingas – tai įprasta SEO metrika pagal kurią apskaičiuojamas svetainės autoritetas.
Norint turėti aukštesnes pozicijas Google paieškos sistemoje ir gauti didesnį lankytojų srautą iš organinės paieškos svetainės autoritetas yra tikrai svarbus faktorius.
Tačiau, tai neturėtų būti jūsų pagrindinis tikslas siekiant gerų SEO rezultatų. Kur kas svarbiau investuoti laiką ir resursus į kokybiškų atgalinių nuorodų ir turinio kūrimą.
Kaip žinia, šie dalykai pasekoje ir padės padidinti jūsų Domeno Reitingą (DR).
Taigi, kaip vyksta svetainės autoriteto didinimo procesas? Šiame straipsnyje plačiau aptarsime visus niuansus, kurie daro tam tikrą svetainę autoritetingesne paieškos sistemos akivaizdoje.
Taip pat skaitykite: Kas yra SEO ir kaip jis veikia →
Kas yra Domeno Reitingas?
Svetainės autoriteto metrikos yra randamos daugumoje SEO įrankių. Nesvarbu ar tai būtų Ahrefs, MOZ, SEMRush, Serpstat ar kažkas kitas, visa šių metrikų reikšmė yra ta pati – ji parodo jūsų atgalinių nuorodų profilio stiprumą lyginant su kitomis to įrankio indekse esančiomis svetainėmis.
Tiesa, nors dauguma SEO įrankių turi savo funkciją nustatyti svetainės autoritetui, pabrėžtina, jog jos dažnai skiriasi savo pavadinimu, nors ir yra skaičiuojamas pagal tą patį principą.
Kaip pavyzdys:
Įrankis | Kaip vadinama svetainės autoriteto skalė? | Logaritminis skaičiavimas? |
Ahrefs | Domeno Reitingas (DR) | Taip |
MOZ | Domeno Autoritetas (DA) | Taip |
Serpstat | Serpstat Domeno Rangas | Taip |
Pavyzdžiui Ahrefs savo svetainės autoriteto rezultatą vadina Domain Rating (liet. Domeno Reitingas) ir skaičiuoti autoriteto reitingą pagal įprastinę skalę nuo 0 iki 100.
MOZ atveju, rezultatas yra vadinamas Domain Authority (liet. Domeno Autoritetas) ir taip pat seka tuo pačiu logaritminiu skaičiavimo principu nuo 0 iki 100.
Kalbant apie Serpstat įrankį, svetainės autoritetas čia yra žymimas SDR arba Serpstat Domain Ranking (liet. Serpstat Domeno Rangas), tačiau ir čia apskaičiavimo principas yra analogiškas.
Turbūt jums beskaitant kilo klausimas, o tai ką reiškia tas logaritminis skaičiavimas? Apie tai kalbėsime žemiau.
Pastaba: Toliau tekste naudosime pavyzdžius tik iš Ahrefs įrankio.
Ką reiškia logaritminis reitingo skaičiavimas?
Paprastai tariant, tai reiškia, jog kuo didesnis jūsų svetainės domeno reitingas, tuo sunkiau bus kelti jo autoritetą siekiant maksimumo.
Svetainė turinti DR 10 rezultatą žymiai greičiau pakels savo autoritetą atnaujinant nuorodų profilį, nei, tarkime, svetainė turinti DR 40 ar DR 50 rezultatą.
Savaime aišku, kuo didesnį reitingo rezultatą svetainė turės, tuo autoritetingesnė ji ir bus.
Pagal ką skaičiuojamas domeno autoritetas SEO įrankiuose?
Prieš pereinant prieš priemonių kurios užaugins jūsų svetainės autoriteto reitingą, būtina aptarti ir pasigilinti į pagrindinius dalykus pagal kuriuos jis yra skaičiuojamas SEO įrankiuose.
1. Unikalių domenų vedančių į jūsų svetainę skaičius
Daugumoje SEO įrankių šis skaičius yra įvardijamas kaip Referring Domains (liet. Atvedantys Domenai). Įvedus bet kokį svetainės domeną, labai lengvai galima pamatyti kiek unikalių svetainių atgalinėmis nuorodomis atveda į tą domeną.
Dabar ko gero galvojate, jog kuo daugiau nuorodų iš unikalių domenų turėsite, tuo greičiau kils ir jūsų svetainės autoritetas.
Tačiau, tai nėra taip paprasta.
Didžiausią vertę turinčios nuorodos dar kitaip yra vadinamosios “follow links” t.y įprastos nuorodos, neturinčios jokių papildomų atributų nurodytų paieškos sistemai ir suteikiančios tiesioginę naudą jas gaunančiam domenui.
Kitų rūšių nuorodos, pavyzdžiui, turinčios atributus “nofollow”, “UGC” ar “Sponsored” įtakos svetainės autoriteto kėlimui ir Domeno Reitingui visiškai neturės, kadangi jos yra naudojamos tiesiog nukreipti žmonių srautą į tam tikrą svetainę.
Pabrėžtinas ir pats unikalių domenų konceptas. Raktinis žodis šiuo atveju yra domenas, o ne nuorodos. Tai reiškia, jog nesvarbu ar gausite vieną nuorodą ar 50 nuorodų iš to pačio domeno, SEO įrankiai fiksuos tik domenus, kadangi tai yra svarbiau.
2. Atvedančių domenų į jūsų svetainę Domeno Reitingas
Antras dalykas kas svarbu jūsų gaunamose atgalinėse nuorodose – jų pačių Domeno Reitingas, kitaip tariant – jų kokybė. Juk kur kas lengviau susikurti didelį nuorodų profilį iš žemos kokybės svetainių, nei gauti keletą iš autoritetingos svetainės.
Kokybiškos nuorodos būtent ir lems didesnį jūsų svetainės Domeno Reitingą.
Įdomu yra ir tai, jog augant svetainės iš kurios jūs gavote nuorodą autoritetui, augs ir jūsų svetainės autoritetas.
Ką turime omenyje?
Galbūt svetainė iš kurios jūs gavote nuorodą šiuo metu yra tik sąlyginiai autoritetinga, tačiau svetainės administratoriai atkakliai kuria kokybišką nuorodų profilį, talpina naudingą turinį ir atsargiai atsirenka su kokiomis kitomis svetainėmis turės sąsajų.
Tai reikš, kad ateityje augs jos autoritetas, o kartu augs ir jūsiškis, kadangi gavote iš jos nuorodą. SEO pasaulyje tokios svetainės dar yra vadinamos “potencialiomis”, kai turima omenyje, jog jos Domeno Reitingas turi potencialo užaugti.
Taigi, kartais apsimoka investuoti net ir į kiek mažesnį autoritetą turinčių svetainių nuorodas, kurios galbūt ateityje “kils į aukštumas”.
3. Svetainių į kurias domenas turi išvedančių nuorodų kiekis
Neužtenka vien paviršutiniškai įvertinti svetainės DR ir siekti gauti nuorodą iš jos. Pasitaiko situacijų kuomet nors svetainė ir yra autoritetinga, jos nuorodų profilyje yra per daug išeinančių nuorodų, kad jos atneštų mums didelės naudos.
Čia kalba vėlgi eina apie iš domeno išeinančias nuorodas. Kuo didesnis išeinančių nuorodų kiekis, tuo mažiau autoriteto yra perduodama su kiekvieną nuorodą.
Kaip pavyzdį paimkime dvi svetaines, kurios turi vienodą DR reitingą, tarkime, 90. Abi svetainės yra didelio autoriteto, tačiau nebūtinai jos turės vienodą efektą keliant būtent jūsų autoritetą.
Patikrinti šį dalyką galime per tą patį Ahrefs. Paspaudę “Linked Domains” sekciją ir atfiltruodami tik “follow” nuorodas matysime kuri iš mūsų lyginamų svetainių turi daugiau išvedančių nuorodų su “follow” atributu. Tarkime, jog pirmoji svetainė turi išeinančių 13099 išeinančių nuorodų, o antroji – 5000.
Tokiu atveju svetainė turinti 5000 nuorodų bus naudingesnė mus, kadangi bus mažiau išskirstytas jos nuorodų svoris.
Kaip padidinti Domeno Reitingą (DR)?
Pats paprasčiausias atsakymas – kurkite daugiau “follow” nuorodų į jūsų svetainę ir jūsų Domeno Reitingas kils.
Tiesa, turėkite omenyje, jog jeigu svetainė iš kurios gaunate nuorodą pati yra žemo autoriteto ir ji išsišakoja “follow” nuorodomis į didelį kiekį kitų svetainių, jūsų svetainės autoritetas kils menkai.
Būtina pabrėžti ir tai, jog nuorodas į savo svetainę geriausia yra atvesti į tuos puslapius, kuriuos norite matyti aukštose Google pozicijose. Tai atneš kur kas didesnės naudos nei tiesiog svetainės autoriteto kūrimas ir sustiprins pagrindinius jūsų svetainės puslapius.
Apskritai, kuo unikalesnis ir kokybiškesnis jūsų atgalinių nuorodų profilis bus, tuo labiau pajusite skirtumą savo svetainės reitinguose ir padidėjusiame organinės paieškos sraute, na o kylantis svetainės autoritetas bus tik antraeilis dalykas, kuris ateis to pasekoje.
Žinoma, kurti geras nuorodas ir perprasti nuolat besikeičiantį Google ne visą laiką yra lengvas darbas, tačiau laikantis keleto kertinių principų jūs tikrai neprašausite.
Principai padėsiantys auginti svetainės autoritetą ir atnešantys bendros SEO naudos:
- Naudingo turinio į kurį žmonės norės kurti nuorodas kūrimas.
- Turinio platinimas autoritetingų žmonių dėka.
- Vidinių nuorodų kūrimas savo svetainės puslapiams stiprinti.
Plačiau šiuos principus aptarsime žemiau.
1. Naudingo turinio į kurį žmonės norės kurti nuorodas kūrimas
Kokį turinį būtų galima laikyti naudingu? Žinoma, žodis “naudingas” yra pakankamai subjektyvus, tačiau vėlgi, čia galima remtis bendrais turinio kūrimo principais.
Turinys, kuris padeda
Yra du pagrindiniai būdai kaip sukurti kažką kas žmogui padėtų.
Pirmas būdas yra sukurti kažką kas suteiks tiesioginę naudą. Blogo įrašai, skaičiuoklės, nemokami įrankiai, galėtų būti tokių priemonių pavyzdys.
Jei žmonėms jūsų įrankis ar įrašas bus naudingas, labai tikėtina, jog sulauksite daug atgalinių nuorodų į jūsų puslapį.
Kitas dalykas – kurti kažką kas vertas citatos. Moksliniai tyrimai, statistiniai duomenys ar unikalios idėjos tikrai sudomins tam tikrą auditoriją ir sukurs papildomų nuorodų į jūsų puslapius.
Pirmo puslapio konkurentų analizė remiantis metrikomis
Puikus būdas planuojant turinio strategiją savo svetainėje yra konkurentų analizė. Kaip pavyzdį paimkime raktažodį “įmonės steigimas”. Įvedus jį į Ahrefs įrankį, gausime tam tikrą top dešimtuką su skirtingomis svetainėmis.
Atkreipkime dėmesį į “Referring Domains” skiltį.
Domenų vedančių į tope esančias svetaines pagal šią užklausą vidurkis gausis apie 77.
Šis skaičius rodo, jog mums reikės gauti panašų kiekį atvedančių domenų į savo svetainės puslapį pagal šią užklausą.
Tik tokiu būdu galėsime sėkmingai konkuruoti su pirmo puslapio svetainėmis.
Tiesa, pasitaiko atvejų kuomet svetainė savo domenų skaičių susirinko tuo metu kai tema buvo aktuali, tačiau dabar taip nėra.
Nors tekstai apie konkrečias paslaugas retai praranda aktualumą, vis tiek venkite rašyti temomis kurios nebėra tokios aktualios kaip anksčiau.
Anaiptol visuomet reikia stengtis sukurti kažką naujo rašoma tema, kažką kitaip nei tai yra padarę kiti. Galbūt bestudijuodami konkurentus atrasite tai ko kiti nėra aptarę ar paminėję?
2. Turinio platinimas autoritetingų resursų dėka
Sukurti puikų turinį yra vienas dalykas, tačiau ne ką mažiau svarbu yra informuoti žmones, jog jis egzistuoja. Jei parašėte gerą straipsnį, kuris laisvai galėtų atvesti jums nuorodų, kreipkitės į žmones/svetaines, kurios jau turi autoriteto toje tematikoje.
Galima išskirti keletą būdų kaip ieškoti į ką kreiptis:
- Žmonės/Įmonės, kuriuos minėjote savo turinyje
- Žmonės/Įmonės, kurie rašo panašia tematika
- Žmonės/Įmonės kurie yra kūrę nuorodų į panašios tematikos svetaines.
Tik pagalvokite, kaip būtų puiku jei jūsų straipsniu būtų pasidalinta socialiniuose tinkluose ar autoritetingoje tinklaraštininko svetainėje. Jei turinys išties geras, autoritetinga svetainė taip pat bus suinteresuota atvesti srautą ir į jūsų svetainę, nes nauda bus abipusė.
3. Vidinių nuorodų kūrimas savo svetainės puslapiams stiprinti
Palaikyti tam tikrą kokybės ir tematikų tęstinumą svarbu ir savoje svetainėje. Jei turite straipsnių ar kitokio turinio puslapių, sulaukiančių dėmesio iš lankytojų, nepamirškite palikinėti nuorodas tarpusavyje iš vieno puslapio į kitą.
Pabaigai
Svetainės autoritetas yra svarbus dalykas, tačiau tai neturėtų būti jūsų pagrindinis tikslas. Svarbiausia yra kurti kokybiškų atgalinių nuorodų profilį savo svetainėje į tuos puslapius kuriuos norite iškelti į aukštas pozicijas ir gauti didelį lankytojų srautą.
Na, o svetainės autoritetas kils viso to pasekoje.
Žinoma, nuorodos, nors ir yra be galo svarbios, nėra vienintelis faktorius kuris lemia svetainės pozicijas paieškos sistemose, yra žymiai daugiau niuansų siekiant aukščiausių pozicijų.