Raktažodžių grupė arba kitaip klasteris – tai tarpusavyje semantiškai susijusių raktažodžių rinkinys.
Jei, kaip pavyzdys, turime dvi užklausas, kurios apibūdina du skirtingus konceptus, tokius kaip „SEO optimizavimas“ ir „google ads reklama“, bus svarbu tiksliai numatyti, kaip juos integruosime į savo svetainės turinį.
Semantinis raktažodžių grupavimas ir logiškas jų integravimas į svetainę – vienas iš esminių SEO optimizavimo žingsnių.
Nesvarbu apie kokią temą eitų kalba, siekiant svetainės augimo paieškos rezultatuose, visuomet svarbu žinoti tikslias užklausas, kurias naudoja jūsų tikslinė auditorija ieškant jiems aktualių paslaugų ar prekių.
Kuo raktažodis skiriasi nuo raktažodžių grupės?
Raktažodis – tai tam tikra frazė iš vieno ar keleto žodžių, kurią žmogus įrašo į paieškos sistemą ieškodamas jam aktualių prekių, paslaugų ar infomacijos.
Tuo tarpu raktažodžių grupė yra tam tikras semantiškai susijusių raktažodžių rinkinys. Į grupę įeis ne tik pagrindinė frazė, tačiau ir jos variacijos, sinonimai.
Kaip pavyzdį, žemiau pateikiame raktažodžius, apjungtus į dvi grupes: „SEO optimizavimas“ ir „Google Ads reklama“.
Populiariausių lietuviškų raktažodžių tyrimas → TOP 100
Visi atsakymai yra pirmajame Google puslapyje ( SERP’e )
Atidžiau pažvelkime į pirmo Google puslapio paieškos rezultatus pagal užklausas „taksi Niujorke“ ir „taksi Berlyne“. Matome, kad pirmasis Google rezultatų puslapis yra unikalus abiem užklausoms. Nė vienas domenas nėra tas pats, nė viena svetainė pagal užklausa „taksi Niujorke“, nerodoma „taksi Berlyne“ paieškos rezultatuose.
Tai reiškia, kad jei norite, kad jūsų svetainė būtų reitinguojama pagal abi užklausas, jūsų svetainėje turite turėti atskirus puslapius, skirtus kiekvienai raktažodžių grupei.
Bet, jeigu mes pažiūrėsime į kitą pavyzdį kuris buvo minėtas aukščiau, pirmo Google puslapio rezultatai pagal raktažodžius „google ads reklama” ir „google ads kaina” atrodo panašiai. Panašumas yra ne pozicijose, bet tame, kad 70% puslapių kartojasi. Pasikartojantys rezultatai yra pažymėti oranžine spalva.
Toliau pažiūrėsime į vidinius puslapius, kurie yra reitinguojami Google paieškoje. Pagal raktažodžius „google ads reklama” ir „google ads kaina” vidiniai puslapiai yra tie patys.
Tai yra ženklas, kad abu raktažožiai „google ads reklama” ir „google ads kaina” priklauso vienai raktažodžių grupei. Jeigu jūs kursite turinį raktapžodžių grupėi „Google ads reklama”, tai raktažodžių grupei reikia kurti tik vieną vidinį puslapį jūsų svetainėje.
Koks yra raktažodžių grupavimo tikslas?
Pagrindinis šio proceso tikslas – sugrupuoti svetainėje naudojamus raktažodžius taip, kad paieškos varikliui būtų paprasčiau suprasti jos turinį ir atvaizduoti jį pagal jums aktualias užklausas.
Pagrindinės priežastys, kodėl svarbu sugrupuoti svetainėje esančius raktažodžius:
- Didesnis svetainės aktualumas pagal pagrindinius raktažodžius – tvarkingą, organizuotą svetainės turinį yra kur kas paprasčiau suprasti paieškos sistemai. Tai leidžia auginti svetainės pozicijas pagal aktualias užklausas.
- Mažesnės mokamos reklamos (PPC) išlaidos – tinkamai sugrupuoti raktažodžiai Google Ads reklaminėse kampanijose leidžia lengviau pasiekti tikslinę auditoriją skelbimų dėka. Kuo labiau jūsų skelbimai, kampanijose naudojami raktažodžiai ir svetainės puslapių turinys yra tarpusavyje susiję, tuo mažiau reikės mokėti už vieną reklamos paspaudimą.
- Auga svetainės turinio kokybė – sutvarkyti raktažodžiai taip pat padės padidinti svetainės puslapiuose esančio turinio kokybę, kas svarbu ne tik paieškos varikliams, tačiau ir auditorijai.
- Išvengiama raktažodžių kanibalizavimo – per daug panašių raktažodžių svetainėje gali trukdyti vystyti efektyvią SEO strategiją, todėl jų išgryninimas padės to išvengti.
- Išgryninami raktažodžiai – raktažodžių grupavimas taip pat padės išgryninti aktualiausius raktažodžius ir pagal tai vystyti SEO strategiją.
Raktažodžių grupavimo pavyzdys
Pažvelkime į išplėstas raktažodžių grupes ir pamatysime, kaip jos atrodo realiame gyvenime.
Dvi skirtingos grupės
Grupė: SEO optimizavimas | Grupė: google ads reklama |
seo optimizavimas | google ads reklama |
seo | google ads paslaugos |
kas yra seo | google adwords reklama |
seo kas tai | adwords reklama |
kaip veikia seo | ppc reklama |
seo optimizacija | google ads kaina |
seo reklama | google reklama |
seo tai | google ads mokymai |
svetainių optimizavimas | google adwords reklama kaina |
google paieska | advords |
isorinis seo | adwords |
optimizavimas paieskos sistemoms | reklama google |
seo analize | google adwords reklāma |
seo marketingas | google adwords kaina |
kas ir seo | reklama internete kaina |
išorinis seo | adwords reklāma |
seo optimizācija | google reklama kaina |
svetainiu optimizavimas | google paslaugos |
wordpress seo optimizacija | reklama google kaina |
kas ir seo optimizācija | ads reklama |
seo reiksme | kiek kainuoja reklama internete |
isorine seo optimizacija | reklamos kaina internete |
kas yra seo optimizacija | adwords paslaugos |
google seo optimizacija | reklama internete kainos |
seo optimizacija wordpress | reklama per google |
optimizavimas paieškos sistemoms | google reklamos internete kaina |
Visos „seo optimizavimo” raktažodžio variacijos yra semantiškai susijusios ir priklauso vienai raktažodžių grupei. Jei analizuotumėte kitą užklausą, „google ads reklama”, pastebėtumėte, kad visi raktažodžiai yra semantiškai susiję su Google ads tematika. Todėl mūsų svetainėje mes turime kiekvienai raktodžių grupei atskirai skirtus vidinius puslapius.
Puslapių URL struktūra:
https://easyseo.lt/kas-yra-seo-optimizavimas/
https://easyseo.lt/google-adwords-reklama/
Abu puslapiai turi atskirus URL adresus. Kas yra URL adresas galite sužinoti čia →
Kokių optimizavimo rezultatų galima pasiekti tinkamai sugrupavus raktažodžius svetainėje?
Raktažodžių grupavimas, jų integravimas į puslapio turinį ir to puslapio optimizavimas leido mūsų svetainei pasiekti pirmą poziciją „Google“ paieškoje pagal raktažodį „SEO optimizavimas”.
Šio puslapio augimas paveiksliuke žemiau.
Kiek raktažodžių gali būti vienoje grupėje?
Nėra apribojimų, vienoje grupėje gali būti ir 5 ir 5000 raktažodžių.
Kiek raktažodžių grupių gali būti svetainėje?
Konkretaus raktažodžių grupių limito svetainėje nėra. Kiek jų prireiks jūsų projektui priklausys nuo jo dydžio, parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų kiekio, taip pat konkrečių verslo tikslų ir tikslinės auditorijos.
Pavyzdžiui, jei kalbame apie nedidelę, nišinės rinkos svetainę, joje gali vyrauti vos kelios grupės. Tuo tarpu didesnės apimties elektroninėje parduotuvėje jų gali būti net keli šimtai ar keli tūkstančiai.
Paslaugų svetainės
Jei kaip pavyzdį paimtume įmonės, teikiančios apdailos paslaugas Vilniuje svetainę, greičiausiai, čia galima būtų išgryninti apie 10-20 raktažodžių grupių.
Tokiu atveju, kai internetiniame puslapyje yra iki 100 raktažodžių grupių, SEO optimizavimą yra įprasta atlikti rankiniu būdu kiekvienai raktažodžių grupei.
Elektroninės parduotuvės
Kaip minėjome prieš tai, didelės e-komercijos svetainės raktažodžių grupių turės kur kas daugiau, įprastai nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių.
Tokiu atveju, įprasta praktika yra pagrindines ir svarbiausias raktažodžių grupes optimizuoti rankiniu būdu, o likusias optimizuoti automatiškai.
Kada atliekamas raktažodžių grupavimas?
Raktažodžių grupavimas paprastai atliekamas svetainės raktažodžių audito arba jų tyrimo metu.
Identifikavus pagrindinius jų klasterius puslapyje, SEO specialistas raktažodžius atitinkamai sugrupuoja, nurodo tikslų kiekvieno raktažodžio mėnesinių paieškų skaičių. Pastarasis žingsnis leidžia lengviau nuspręsti, kurios grupės turėtų būti prioritetas optimizuojant svetainę.
Svarbiausi raktažodžiai ir jų variacijos vėliau turės tinkamai atsispindėti puslapių turinyje.
Įrankiai raktažodžių analizei ir grupavimui
Tinkamai išanalizuoti skirtingus raktažodžius ir juos sugrupuoti semantiškai – daug laiko užimantis procesas jei viską atlikinėtume rankiniu būdu.
Laimei rinkoje yra gausu SEO įrankių, tokių kaip „Ahrefs“, „EASYSEO CRM“, „Semrush“ ar „Rank Tracker Power Suit“, kurie padeda automatizuoti šį procesą ir taip sutaupyti laiko.